Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids 3: The Scarlet Pirate

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Star Wars Droids 3: The Scarlet Pirate
Droids Marvel 3.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dave Manak

Omslag:

John Romita

Illustrator:

John Romita

Informatie
Uitgever:

Marvel Comics

Uitgave:

1986 Augustus

Type:

Comic

Pagina's:

21

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

10 BBY

Serie:

Marvel: Droids

Vorige:

Star Wars Droids 2: The Ultimate Weapon

Volgende:

Star Wars Droids 4: Lost in Time

Star Wars Droids 3: The Scarlet Pirate is de derde comic uit de serie Marvel: Droids. De comic verscheen in augustus 1986.

SynopsisEdit

Na hun avontuur met Lonn Idd worden C-3PO en R2-D2 aangeworven door Ambassador Zell van Majoor. Wanneer hij naar Armath vertrekt moeten de Droids op Zells zoon passen Llez. Llez is niet meteen opgezet met de Droids als babysitters en is gepassioneerd door de piraat Reddjak die als een held wordt afgeschilderd in Llez' favoriete show Space Pirates of the Galaxy. De echte Reddjak is echter een berucht piraat maar Llez is zich van geen kwaad bewust en aarzelt geen moment om zijn held te gaan bevrijden uit de cel wanneer hij wordt overgeplaatst. R2-D2 en C-3PO worden door Llez, die zichzelf de 'Scarlet Pirate' noemt, vastgezet en kunnen Llez niet verhinderen om Reddjak te gaan helpen. De Droids kunnen echter aan boord sluipen van de Shuttle waarmee Reddjak naar zijn schip vliegt. Llez wordt geïntroduceerd als het nieuwste lid van de piratenbende. Dankzij Llez komt Reddjak vanalles te weten over konvooien van Majoor. Eén van deze konvooien is dat van Llez's vader Zell. Wanneer Reddjak deze schepen onder vuur wilt nemen, komt Llez in opstand en beseft hij dat Reddjak helemaal geen held maar een schurk is. Reddjak laat Llez afvoeren maar gelukkig hebben Threepio en Artoo hem de hele tijd gevolgd.

In plaats van te vluchten, confronteren Llez en de Droids de piraten van Reddjak in een duel nadat ze de Proton Torpedoes zichzelf hebben laten vernietigen. Reddjak kan Llez grijpen maar dan komen de soldaten van Zell aan boord. Zell, die vroeger een Space Ranger was, neemt Reddjak gevangen, net als de rest van zijn crew. Llez is eerlijk genoeg om op te biechten aan zijn vader dat R2-D2 en C-3PO geen schuld hadden aan wat er was gebeurd.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki