Wikia

Yodapedia

Star Wars Droids 4: Lost in Time

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Star Wars Droids 4: Lost in Time
Marvel Droids4.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Dave Manak

Omslag:

John Romita

Illustrator:

John Romita

Informatie
Uitgever:

Marvel Comics

Uitgave:

1986 Oktober

Type:

Comic

Pagina's:

21

Functies
Canon:

Ja ?

Serie:

Marvel: Droids

Vorige:

Star Wars Droids 3: The Scarlet Pirate

Volgende:

Star Wars Droids 5: Seperated

Star Wars Droids 4: Lost in Time is de vierde comic uit de serie Marvel: Droids. De comic verscheen in oktober 1986. In deze comic belanden C-3PO en R2-D2 door een tijdreis op Endor bij de Ewoks van Bright Tree Village.

Deel 2 van dit verhaal wordt verteld in Ewoks 10: The Demons of Endor.

SynopsisEdit

R2-D2 en C-3PO werken als diplomatieke gezanten en belanden op de planeet Sooma waar ze merken dat King Zornog opgescheept zit met Prince Plooz van het naburige Alzar. King Gokus van Alzar is echter woedend dat zijn zoon op Sooma is terechtgekomen en eist onmiddellijk dat de prins wordt teruggebracht. Het brein achter deze 'ontvoering' is de General Sludd die beide planeten wil veroveren. R2-D2 en C-3PO bieden zich aan om de kleine prins naar huis te brengen.

Maar onderweg vallen de troepen van Sludd hen aan. Plooz wil helpen maar schakelt de anti-materie uit zodat R2-D2 een zeer gevaarlijke Hyperspace sprong moet maken. Het schip belandt ergens in de ruimte waar geen sterren zijn maar even later duikt het door een soort opening in tijd en ruimte. De prins maakt zich weer uit de voeten en landt op een nabijgelegen maan met een Escape Pod. C-3PO en R2-D2 gaan meteen op zoek naar de verdwenen Alzarian.

Op de maan, genaamd Endor zien de Ewoks van Bright Tree Village een vreemd voorwerp uit de lucht vallen. Wicket, Kneesaa, Chirpa en andere Ewoks gaan op ontdekkingstocht. Logray voorspelde immers dat de komst van dit voorwerp een goed voorteken zou zijn voor de Ewoks. Chirpa vindt meteen dat dit een uitstekende gelegenheid is om vrede te sluiten met de Duloks. De Ewoks ontdekken Plooz 'Starchild' in de Escape Pod en nemen hem mee.

Ondertussen zijn de Droids geland en merken Kneesaa en Wicket deze twee vreemde wezens op. De Ewoks gaan lopen voor de Droids maar wanneer Wicket per ongeluk een boobytrap in gang zet, dreigt iedereen te worden verpletterd door een enorm rotsblok.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki