Wikia

Yodapedia

Star Wars Episode VIII: The Last Jedi

Doorverwezen vanaf Star Wars Episode VIII

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk4 Share
Star Wars Episode VIII: The Last Jedi
Star Wars Episode VIII The Last Jedi.png
Algemeen
Release:

15 december 2017

Toeschrijving
Verhaal:

Rian Johnson
George Lucas (consulent)

Regie:

Rian Johnson

Producer:

Rian Johnson
JJ Abrams
Kathleen Kennedy

Star Wars Episode VIII: The Last Jedi is de titel van de achtste Star Wars-episode die uit zal komen in december 2017. De film zal verder gaan op het verhaal dat The Force Awakens begon. Het verhaal van de film wordt geschreven door Rian Johnson, die de film eveneens regisseert. JJ Abrams, die The Force Awakens regisseerde en schreef, zal deels meewerken aan de film.

Episode VIII stond oorspronkelijk gepland om in mei 2017 te worden uitgegeven. Op 20 januari 2016 kondigde de Star Wars website echter aan dat de release-datum zou worden verzet naar 15 december 2017.

Op 15 februari kondigde de website aan dat het filmen voor VIII was begonnen. Tegelijkertijd gaf het ook een lijst uit van acteurs. Hier werd onder andere bevestigd dat Benicio Del Toro, Laura Dern en Kelly Marie Tran aan de cast toegevoegd werden, evenals de terugkeer van Domhnall Gleeson als General Hux. Er werd een kleine "teaser" uitgegeven, die de laatste scene van The Force Awakens nogmaals liet zien vanuit een ander oogpunt, gevolgd door Rian Johnson die de start van het filmen aankondigde. De titel werd op 23 januari aangekondigd.

CastEdit

Around Wikia's network

Random Wiki