Wikia

Yodapedia

Star Wars Insider

10.838pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

InsiderLogo.png

Logo

InsiderBanner.jpg

Banner

De Star Wars Insider is het officiële magazine van de Star Wars Fan Club. In de jaren '90 kreeg het blad een nieuwe naam, nadat het 22 nummers lang The Lucasfilm Fan Club Magazine had geheten. In maart 2008 kwam het 100e nummer in de winkels. De huidige redacteur is Brian J. Robb.

In het magazine zijn veel artikelen te vinden over alle aspecten van het Star Wars Universum, alsmede vele interviews met cast, crew, schrijvers en andere personen die meegewerkt hebben aan alles met de naam Star Wars. Terugkerende rubrieken richten zich op evenementen, vraag & antwoord, nieuwtjes op gebied van verzamelen, boeken en comics. Advertenties in het blad zijn van andere magazines van de uitgever, of van Star Wars Merchandising producten.

Het Star Wars Magazine dat in het Verenigd Koninkrijk werd uitgegeven, is na haar 68e nummer gefuseerd met de Star Wars Insider, waarmee er één Engelstalig tijdschrift ontstond, dat nagenoeg in alle landen te verkrijgen is (vaak wel alleen in speciaalzaken).

Insider heeft diverse malen een herziening gehad wat betreft de lay-out, de laatste bij nummer 101, waarbij diverse nieuwe rubrieken werden toegevoegd.

UitgeversEdit

NummersNaamUitgever
1-22The Lucasfilm Fan Club MagazineStar Wars Fan Club
23-50Star Wars InsiderStar Wars Fan Club
51-61Star Wars InsiderWizards of the Coast
62-76Star Wars InsiderPaizo Publishing
77-92Star Wars InsiderIDG Entertainment
93-..Star Wars InsiderTitan Magazines

Around Wikia's network

Random Wiki