Wikia

Yodapedia

Star Wars Tales 5

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Star Wars Tales 5
SWTales 5.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Verschillende

Omslag:

Andrew Robinson

Illustrator:

Verschillende

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

2000 september

Type:

Comic

Pagina's:

64

ISBN:

6156800110

Functies
Canon:

Ja & Neen

Serie:

Star Wars Tales

Vorige:

Star Wars Tales 4

Volgende:

Star Wars Tales 6

Star Wars Tales 5 is de vijfde comic in de Star Wars Tales reeks. De alternatieve cover toonde een foto van Lando Calrissian uit Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back.

Yaddle's Tale: The one belowEdit

Dit verhaal vertelt het leven van Yaddle en hoe ze uiteindelijk werd verkozen als lid van de Jedi High Council. Even Piell vertelt het verhaal hoe Yaddle en haar meester Polvin Kut vastzaten op Koba en door de troepen van de Advozse krijgsheer Tulak werden verslagen. Met hulp van de Force slaagde Yaddle er echter in om als een ware Jedi uit deze situatie te komen.

What they called me: InfinitiesEdit

Dit humoristische verhaal vertelt de avonturen van een dandyachtige avonturier die op Endor landt en de Ewoks wat cultuur wil bijbrengen. Maar de Ewoks nemen hem uiteindelijk flink bij de lurven.

A Summer's DreamEdit

Dit verhaal vertelt de romance die Amidala had met Ian Lago, zoon van de adviseur van King Veruna. Ian werd verliefd op Amidala op het eerste zicht en toen Amidala nog Princess of Theed was leerde ze Ian kennen in Theed. Ian en Padmé beleefden een kortstondige romance die echter werd beëindigd doordat Veruna moest vervangen worden door Queen Amidala.

HothEdit

Dit grappige korte verhaal van twee pagina's biedt een alternatieve kijk op de jachttechnieken van de Wampa. Dit is één van de weinige verhalen die én humoristisch is én ook tot het cannon behoort.

Lando's Commandos: On Eagle's Wings: EUEdit

Na de Battle of Endor wordt Lando Calrissian gevraagd om piratenraids op konvooien na te pluizen. Het probleem is echter dat men vermoedt dat er een verrader aan het werk is. Lando trekt er samen met een groep van 'commando's op uit om het probleem van naderbij te bekijken.

Achter de SchermenEdit

  • Het verhaal 'What they called me' had cannon kunnen zijn maar er komen te vele aardse elementen in voor zoals bijvoorbeeld een blikje cola, een stereo en een televisie.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki