Wikia

Yodapedia

Starfighter

10.901pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share
X-Wings.jpg

X-Wing Starfighters

TIE Interceptor1.jpg

TIE Interceptor

Delta-7B.jpg

Delta-7B Aethersprite-class Light Interceptor

Een Starfighter was een relatief klein ruimteschip dat werd gebruikt voor aanvallende of defensieve doeleinden. Veel starfighters werden bestuurd door één persoon maar zwaardere starfighters of bommenwerpers werden bemand door meer personen. Sommige starfighters, Droid Starfighters, werden bestuurd door een brein van een Droid.

Starfighters konden ook acteren in de atmosfeer maar waren meer geschikt om in de ruimte te vliegen. Niet alle starfighters waren uitgerust met een Hyperdrive. Deze starfighters moesten dan rekenen op een groot schip dat hen kon vervoeren of desnoods aan een Hyperdrive Ring koppelen. In bepaalde starfighters was ook plaats voorzien voor een Astromech Droid die fungeerde als navigator en copiloot. Starfighters waren erg snel en zeer wendbaar en werden en masse gebruikt in grote veldslagen. Starfighters werden vaak in Squadrons en Flights gebruikt.

Gevechten tussen starfighters werden dogfights genoemd. Toch konden starfighters ook grote schepen in moeilijkheden brengen door voortdurende aanvallen te lanceren.

Bekende StarfightersEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki