Wikia

Yodapedia

Starhawk Speeder Bike

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Starhawk Speeder Bike
Starhawk Speeder Bike.jpg
Product
Model:

Starhawk Speeder Bike

Klasse:

Speeder Bike

Fabrikant:

Ikas-Adno

Specificaties
Afmeting:

3,42 meter

Bemanning:

1

Passagiers:

1 tot 3

Affiliaties
Affiliatie:

Hondo Ohnaka's Pirates

Starhawk1.jpg

Starhawk Speeder Bikes

De Starhawk Speeder Bike was een model Speeder Bike van Ikas-Adno dat opviel door zijn stevigheid.

Uitzicht & GebruikEdit

De Starhawk Speeder Bike verschilde wat van andere Speeder Bikes doordat er een sidecar en andere appendixes konden worden toegevoegd. Het was een Speeder die probleemloos twee personen kon vervoeren. De Starhawk was vervolgens beter geschikt om aan gevechten deel te nemen of om vracht te vervoeren. Dat laatste werd gedaan door middel van een Tow Field dat achteraan de Speeder werd geïnstalleerd. Hondo moest echter regelmatig vechtpartijen onderbreken waarin piraten vochten om uit te maken wie een Starhawk bestuurde, wie achterop plaatsnam en wie in de sidecar zou zitten.

De Starhawks hadden hier en daar voorzieningen om boordwapens aan te koppelen, al werd dat niet overal toegepast. Vooraan werd de motor aangedreven en werd de brandstof aangestoken. Dat zorgde voor heel wat lawaai en de nodige snelheid. De achterste Repulsors zorgden voor drie punten van evenwicht. Wanneer de Bike vracht vervoerde, zorgden de grote achterwaartse Repulsors ervoor dat de Starhawk niet kantelde. Vooraan was de vork van de Speeder Bike beschermd met een soort van kapplaat. Die plaat zorgde ervoor dat de Speeder minder beweeglijk en snel was, maar wel dat hij beter beschermd was. Door die relatief trage snelheid was de Starhawk geen geliefd model bij racers of mecaniciens, maar wel bij piraten bijvoorbeeld. Zijn konden immers tegelijk hun wapens gebruiken en de Speeder Bike blijven besturen met een hand.

GeschiedenisEdit

Hondo Ohnaka had een aantal van deze Speeder Bikes ter beschikking die hij had gestolen van Porla. Turk Falso gebruikte de Starhawks om met zijn trawanten de Spice van de Republic op te halen in de Doshar Fields. De Clone Troopers en Jar Jar Binks konden dankzij de Skalders echter de Spice opnieuw veroveren.

Toen de piraten op Felucia actief waren om Sillum op te eisen, gebruikten ze de Starhawks als hun primair vervoersmiddel. Tijdens hun raid op het dorp vielen de Weequay aan op deze Speeder Bikes.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki