Wikia

Starkiller (Clone)
Starkiller Clone
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens - Clone

Geslacht:

Man

Lengte:

1,85 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

1 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Bijnaam:

Starkiller

Wapen:

Lightsabers

Vervoer:

Rogue Shadow

Affiliatie:

Rebel Alliance

Loopbaan als Jedi
Master:

Rahm Kota

Loopbaan als Sith
Master:

Darth Vader

Starkiller Clone Dagobah

De Clone op Dagobah

Starkiller Clone Juno

De clone en Juno zijn samen

Quote: "As long as she lives. I will always control you."
-- Darth Vader

De Clone van Starkiller werd na de dood van Galen Marek door Darth Vader op Kamino gekweekt. Ondanks hij als een faling door Vader werd beschouwd, kon de clone ontsnappen en Starkillers oude leven weer opnemen. De clone bewaarde de herinneringen van Starkiller aan Juno Eclipse en kreeg zelfs nieuwe herinneringen.

BiografieEdit

Kamino & CatoEdit

De Clone van Starkiller was één van de talloze clones die Vader van Starkiller had gemaakt op Kamino in Timira City. De meeste clones hielden het dertien dagen uit, maar werden daarna krankzinnig. Vader testte de clone door hem een projectie van Juno Eclipse te laten doden. Toen de clone dit weigerde te doen, realiseerde Vader zich dat hij opnieuw een mislukking was toen de clone de herinneringen van de originele Starkiller mee over had genomen. De clone wachtte echter niet op Vader en ging zelf in het offensief. De clone kon ontsnappen van op Kamino in een TIE Advanced x1 en reisde naar Cato Neimoidia waar hij Rahm Kota moest gaan doden van Vader.

Op Cato Neimoidia ontdekte hij zijn voormalige mentor Kota gehavend in de arena van Merillion Tarko. De Clone kon Kota bevrijden van de enorme Gorog met de Rogue Shadow, het oude schip van Starkiller. Rahm Kota was van in het begin niet overtuigd dat de clone wel degelijk wel een kopij was van de oude Starkiller. Voor de clone telde echter slechts één ding, hij wilde zo snel mogelijk worden herenigd met de vrouw uit zijn visioenen: Juno Eclipse.

DagobahEdit

Na een tevergeefse trip naar Dac herinnerde de clone dat Kota de naam Dagobah had vermeld alvorens hij de General had afgezet. Ten einde raad trok hij naar Dagobah waar hij de Dark Side Cave introk. De grot werd bewaakt door een klein vreemd wezen waarvan de clone voelde dat hij veel sterker was dan hij eruitzag. Het wezen moedigde de clone aan om de grot te betreden. In de grot werd de clone geconfronteerd met andere Clones van Starkiller, Darth Vader en een Bounty Hunter die Juno belaagde. In een tweede visioen zag hij Juno geraakt worden door een schot in haar schouder. Het visioen werd gestoord, maar Starkiller had nu geen seconde meer te sparen om haar te redden.

SalvationEdit

Op Malastare hoorde de clone van Kota waar de vloot van Juno zich bevond. De clone gaf Kota de details van de Cloning Facility op Kamino dat zou dienen als een potentieel aanvalspunt voor de Rebel Alliance. Kota gaf de clone twee blauwe Lightsaber Crystals die hij meteen gebruikte in zijn wapens. Toen de Rogue Shadow de Salvation van Juno wou benaderen, ontstond er plots een gevecht en werd de vloot van de Alliance aangevallen. Toen de clone de brug van het schip betrad, zag hij een Bounty Hunter een gewonde Juno ontvoeren en zag hij PROXY terug die geraakt was in het gevecht. Juno zag in de verte de clone naderen, maar wist niet of dit werkelijk Starkiller was. De clone kon Juno echter niet redden die door Boba Fett aan boord van de Slave I werd ontvoerd naar Kamino.

Op de Salvation moest de clone zich verdedigen tegen de Terror Troopers, Terror Droids en een Terror Walker om de reactor van het schip weer in orde te krijgen.

Terug op KaminoEdit

Verrassend genoeg kreeg de clone een visioen van zijn moeder op Kashyyyk. Zo leerde hij dat Mallie Marek was gesneuveld tijdens een invasie van Trandoshan slavendrijvers. Bij de aanval op Kamino stuurde de clone de gehavende Salvation richting de clone fabriek van Vader. Toen hij echter Juno zag toen ze gegijzeld werd voor Vader, hield hij zijn kracht in en liet hij het schip op tijd exploderen. De explosie was toch sterk genoeg om verwarring te doen ontstaan en de schepen van Kota en Juno vielen Kamino aan. Timira City werd goed beschermd en de clone genoot even van een rit aan boord van Wedge AntillesY-Wing Starfighter om zijn doel te bereiken.

Op weg naar Juno werd Starkiller belaagd door een hoop krankzinning Dark Side Clones van Starkiller uit zijn visioen op Dagobah. Starkiller kon ze verslaan, maar zag daarna dat Vader Juno bedreigde. Hij eiste dat de clone zich overgaf aan Vader of dat Juno anders zou sterven. Juno profiteerde van dit ogenblik en met één van de clone’s lightsabers, sneed ze een opening in Vaders pantser. Vader katapulteerde Juno met de Force weg, maar de clone vuurde Force Lightning op Vader af dat heel wat schade aanrichtte door de opening in het pantser.

Alvorens de clone Vader kon doden, kwam Kota tussenbeide. Hij overtuigde de clone om Vader niet te doden aangezien hij de enige persoon was die de ware achtergrond van de clone en de originele Starkiller kende. Vader reageerde door te zeggen dat zolang Juno zou leven, hij altijd in de ban van Vader zou blijven. Juno overleefde de klap van Vader en werd eindelijk herenigd met de clone van Starkiller.

Vader werd meegenomen in de Rogue Shadow, maar noch de clone, noch Juno wisten dat Boba Fett de Rogue Shadow achtervolgde. Fett had trouwens de clone al kunnen doden op Kamino, maar toen hij merkte wat er gaande was tussen hem en Juno, besloot hij om de clone voorlopig in leven te houden.

BronEdit