Wikia

Yodapedia

Stass Allie

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share
Stass Allie
Stass Allie.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Tholothian

Geslacht:

Vrouwelijk

Lengte:

1,82 meter

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Overleden:

19 BBY

Titel/Rang:

Jedi Master

Wapen:

Lightsaber blauw / groen

Vervoer:

74-Z Military Speeder Bike

Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

Stass Allie was een belangrijke Tholothian Jedi Master tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Stass Allie behoorde tot het Menselijke ras van de Tholothians. Allie was de nicht van Adi Gallia en net als Adi was Stass sterk in de Force. Haar gaves kwamen echt tot hun recht toen ze zich aansloot bij de Circle of Jedi Healers. Toch was Stass Allie ook een ervaren strijder. Zo was het Stass Allie die een einde stelde aan Lojrak Shrag's zout kartel op Cona.

Allie, net als Gallia voorzien van een traditioneel Tholoth Headdress, was één van de Jedi die met Master Windu afreisde naar Geonosis om Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker en Padmé Amidala te bevrijden. Ze was tevens één van de weinige Jedi die het gevecht overleefden.

Stass Allie Saleucami.jpg

Allie op Saleucami

In de laatste fase van de Clone Wars nam ze de plaats van haar overleden nicht in bij de Jedi High Council. Ze nam deel aan de Siege of Saleucami aan de zijde van Commander Neyo. Toen de Clones in 19 BBY een signaal ontvingen genaamd Order 66, was er voor Allie geen ontkomen meer aan. In de officiële mededeling van het Galactic Empire stond vermeld dat Allie zogezegd onderweg was om met een terrorist af te spreken op Saleucami.

Achter de schermenEdit

  • Eigenlijk hadden Stass Allie en Adi Gallia één en hetzelfde personage moeten worden, maar Lucas vond dat de actrices te veel van elkaar verschilden. Lily Nyamwasa vertolkte Stass in Episode II.
  • Voor Episode III werden maar liefst twee Allies gebruikt. De eerste, Tace Bayliss, was Stass in de Jedi Council terwijl Nina Fallon Allie speelde in haar laatste momenten alvorens zij werd gedood op Saleucami.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki