Wikia

Yodapedia

Stennes Shifter

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Stennes Shifter
Trinto Duaba.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Lengte:

1,30 tot 1,70 meter

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Stennaros

Quote: "We are the privileged, for we can shade the eyes. We can shade your mind"
-- Trinto Duaba

Stennes Shifters waren Stennes die genetisch verschilden en die telepathische manipulatieve krachten bezaten zodat ze zich ‘onzichtbaar’ konden maken in grote groepen.

FysiologieEdit

Stennes Shifters waren Stennes die genetisch verschilden van hun oorspronkelijke soortgenoten. De Shifters waren een Near-Human species met een hoofd die leek op die van een menselijke schedel. Ze hadden geen haar en hun ogen lagen diep verborgen en diepe, grote oogkassen.

Stennes Shifters werden ook wel eens ‘Force-eaters’ genaamd. Dit kwam door hun bizarre verhouding met de Force. Shifters kregen immers kracht wanneer iemand de Force gebruikte. Men zei dat ze zelfs Force energie van personen konden aftappen zoals vampiers in legendes.

Stennes Shifters haalden hun ‘transformatiekrachten’ uit telepathie. Deze werkte niet bij optische apparatuur zoals camera’s of Photoreceptors. De transformatie van de Shifters was echter groter in de legendes dan in realiteit. De Shifters konden ervoor zorgen dat anderen hun aanwezigheid gewoonweg niet opmerkten en bovendien werkte dit alleen in grote groepen. Wanneer een Shifter samen met één andere persoon in een kamer zat, werkte dit niet.

GeschiedenisEdit

Stennes.jpg

Stennes Shifter

Er was weinig geweten over de Stennes Shifters maar algemeen werden zij met wantrouwen en vrees bekeken. Lang geleden wist men in de Galactic Republic meer over dit species maar in de loop der jaren is deze informatie verloren gegaan.

De Stennes Shifters waren een species zonder echter thuisplaneet want van Stennaros werden ze verjaagd door de Stennos.

In 5000 BBY ontmoetten de Jedi de Stennes Shifters die hen als een bedreiging catalogeerden. De Jedi roeiden de Shifters uit zodat hun aantal rond 0 BBY werd geschat tussen verschillende miljoenen en duizend. Veel Stennes Shifters waren er dus niet meer in leven.

Tot op heden was er nog geen enkele Stennes Shifter geanalyseerd om alle verhalen en legenden naar waarheid te testen. De meeste Stennes Shifters leefden in anonimiteit en in omgevingen met veel volk zodat ze zich konden ‘onzichtbaar’ maken. Veel Shifters waren werkzaam als dieven, spionnen of informanten.

Gelukkig voor hen dachten veel species dat de Stennes Shifters een legende waren en niet echt bestonden. Een bekende Shifter was Trinto Duaba.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki