Wikia

Yodapedia

Strike-class Medium Cruiser

10.906pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Strike-class Medium Cruiser
Strike Cruiser.jpg
Product
Model:

Strike-class Medium Cruiser

Klasse:

Cruiser

Fabrikant:

Loronar Corporation

Specificaties
Afmeting:

450 meter

Versnelling:

4 MGLT

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

2.112

Passagiers:

1.020

Vracht:

9.000 ton

Voorraad:

2 jaar

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

Strike Cruiser1.jpg

Strike Cruiser

De Strike-class Medium Cruiser – algemeen bekend als een ‘Strike Cruiser’ - was een Capital Ship dat werd ingezet tijdens de Galactic Civil War door het Empire.

UitzichtEdit

Een Strike-class Medium Cruiser was een middelgroot Capital Ship van 450 meter lang. Het bestond uit een aantal modulaire segmenten en werd gebouwd door Loronar Corporation.

De Strike Cruiser kon 18 Starfighters, 2 AT-AT Walkers en 4 AT-ST Walkers of dropschepen vervoeren. Het kon tot 1.020 personen vervoeren.

MissiesEdit

De Strike Cruiser was ontwikkeld om een modulair schip te zijn met de helft van de functies van een Victory-class Star Destroyer en voor 25% van de kostprijs van dat schip. Strike Cruisers werden belangrijk in de Imperial Navy omdat ze konden uitgerust worden voor tal van missies en goedkoop genoeg waren om de verloren schepen opnieuw te maken. De Rebel Alliance achtte de gekaapte Strike Cruisers erg waardevol en rustte deze schepen uit voor speciale missies.

De Strike Cruiser had zo’n ruimte voor 6 ton op te bergen met modulaire hangars en secties voor troepen. Het kon makkelijk worden aangepast van een troepentransport naar een Starfighter transport of een vlagschip van een Imperial Garrison. Het aantal vracht en troepen kon worden verdubbeld indien men bespaarde op andere ruimte in het schip. Een Strike Cruiser kon dus zowel 510 troepen en 36 starfighters vervoeren maar ook 2.040 troepen met maar 4.500 aan vrachtruimte.

GeschiedenisEdit

De Strike Cruiser werd wel eens het best bewaarde geheim van de Imperial Navy genoemd omdat deze schepen soms tot meer in staat waren dan werd gedacht. Het nadeel van hun modulair systeem was dat een voltreffer meteen een hele hoop systemen kon uitzetten.

WapensEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki