Wikia

Yodapedia

Stun Net

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Stun Net.jpg

Stun Net

Een Stun Net was een ‘wapen’ dat werd gebruikt om levende wezens gevangen te nemen.

Gebruik & OpmaakEdit

Stun Nets bestonden uit Duracord dat werd verbonden door een soort vloeibare kleefstof. Zeer dunnen verdovende draden en knopen in het net zorgden voor verdovende schokken. Deze schokken konden automatisch worden ingeschakeld bij elke vorm van contact of kon van op afstand worden bediend. Soms werden Stun Nets afgevuurd van uit kleine containers die werden afgevuurd door pistolen, zoals de RL-40 Stun Net Launcher.

Stun Nets waren in de eerste plaats het beste middel om dieren gevangen te nemen, bijvoorbeeld tijdens expedities, zonder al te veel risico te lopen dat de dieren zich gingen kwetsen.

In de loop der jaren werden Stun Nets ook voor minder wetenschappelijke doeleinden gebruikt. Jagers gebruikten deze netten om hun doelwitten te strikken en ook militaire kampen gebruikten deze apparatuur om hun kampen te bewaken. Kidnappers en slavendrijvers gebruikten ze om hun slachtoffers te vervoeren, net als Bounty Hunters.

In 10 BBY gebruikte Lonn Idd een Stun Net om Tig Fromm en zijn trawanten gevangen te nemen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki