Wikia

Yodapedia

Sun Fac

11.073pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Sun Fac
Sun Fac.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Geonosian

Geslacht:

Man

Lengte:

1,71 meter
72 kilogram

Haarkleur:

Geen

Oogkleur:

Geel

Biografie
Thuiswereld:

Geonosis

Overleden:

22 BBY

Functie:

Lieutenant van Archduke Poggle the Lesser

Affiliatie:

Stalgasin Hive, CIS

Quote: "You have been charged and found guilty of espionage"
-- Sun Fac

Sun Fac was de Lieutenant van Archduke Poggle the Lesser op Geonosis toen de Battle of Geonosis losbrak.

BiografieEdit

Desondanks zijn zwakke uiterlijk was de aristocraat Sun Fac erg sterk. Sun Fac miste zijn rechteroog maar het was niet geweten wat de oorzaak daarvan was. Bovendien was hij ook erg intelligent en creatief voor een Geonosian. Naargelang de situatie kon Sun Fac zich inleven in de rol die zijn functie vereiste. Sun Fac zorgde ervoor dat Poggle the Lessers bevelen zonder problemen werden uitgevoerd.

Naast de rechterhand van Poggle was Sun Fac ook de voornaamste onderhandelaar van de Stalgasin Hive. De meeste buitenstaanders kregen met Sun Fac te maken zoals bedrijven die bestellingen plaatsten of niet-Geonosian werknemers die werden aangenomen om in de hive te werken. Enkel zware contracten of hele belangrijke personen konden met Poggle the Lesser een afspraak maken.

Door zijn belangrijke functie kon Sun Fac ook in naam van de onderdanige hives beslissingen nemen. Dit zorgde er uiteraard voor dat hij over heel wat vijanden beschikte.

Sun Fac meeting.jpg

Sun Fac tijdens de oprichting van de CIS

In 22 BBY was Sun Fac aanwezig tijdens de officiële oprichting van de Confederacy of Independent Systems op Geonosis in gezelschap van alle leden van de toekomstige CIS Council en Count Dooku. Toen niet zo lang later Padmé Amidala en Anakin Skywalker werden gesnapt in de Droid Factories was het Sun Facs taak om het oordeel over hen te vellen. Het oordeel dat werd uitgesproken door Poggle luidde dat ze samen met Obi-Wan Kenobi zouden worden geofferd in de Arena.

De plannen van de Geonosians en de CIS vielen echter in duigen want de Jedi en de Galactic Republic viel Geonosis binnen. Door het Clone leger moesten de CIS strijdkrachten zich terugtrekken. Alhoewel Poggle aan zijn volk de opdracht had gegeven om zich te verstoppen in de catacomben van hun bouwwerken, probeerde Sun Fac Geonosis te ontvluchtten. Dit mislukte echter want Sun Facs schip werd neergeschoten door Clone Commando RC-1207.

Achter de schermenEdit

  • Sun Facs belangrijkste scène werd verwijderd uit de uiteindelijke versie van de film.
  • In eerdere drafts heette Sun Fac nog Sun Rit.
  • Christopher Truswell sprak de stem in van Sun Fac.
  • In het computerspel Star Wars: Republic Commando is Sun Fac het eerste doelwit dat je moet uitschakelen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki