Wikia

Super Tank
Super Tank.jpg
Product
Model:

Prototype Super Tank

Klasse:

Repulsorlift Tank

Fabrikant:

Baktoid Armor Workshop

Specificaties
Afmeting:

12,60 meter

Bemanning:

2

Affiliaties
Affiliatie:

CIS
Techno Union

Quote: "No, the super tanks are not ready, but when they are the Republic forces will be routed."
-- TX-21

De Super Tank was een prototype Repulsorlift Tank gebruikt in de Clone Wars door de CIS.

BouwEdit

De Super Tank werd voor het eerst ingezet tijdens de Second Battle of Geonosis. Deze Tanks waren toen net klaar in de nieuwe Droidfabriek van Poggle the Lesser en Baktoid Armor Workshop. Onder leiding van TX-21 moesten deze tanks worden klaargestoomd. De Super Tank leek op een MTT met daar een extra pantser aan toegevoegd. De Tanks hadden twee Rapid-fire Laser Cannons, twee twin Blaster Cannons en twee projectiellanceerders.

Toen ze werden ingezet tegen de troepen van Anakin Skywalker en Luminara Unduli bleken ze een zeer geduchte tegenstander. Hun pantser bezat Ray Shields en de wapens van de AT-TE Walkers en de AV-7 Antivehicle Cannons konden de Super Tanks niet vernietigen. Toen de tanks op hun beurt een salvo afvuurden, ontstond er grote chaoas. Uiteindelijk konden Skywalker en Unduli de oprukkende Tanks vernietigen door de brug op te blazen waarop de Tanks zich bevonden.

Ahsoka Tano en Barriss Offee konden zich bij de reactor van de fabriek meester maken van zo'n tank. De enige optie was met die tank de reactor vernietigen. Ze werden bedolven onder het puin maar uiteindelijk kon Anakin hen terugvinden dankzij Ahsoka's signaal.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki