Wikia

Suprosa
Suprosa.jpg
Specificaties
Model:

Mobquet Medium Transport

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Mobquet

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire
Xizor Transport Systems

De Suprosa was de Mobquet Medium Transport die de plannen bevatte van de Death Star II en die door de Bothans en de Rebel Alliance werd gekaapt.

GeschiedenisEdit

De Suprosa was een Transportschip dat door Palpatine met opzet de plannen van de Death Star II transporteerde. Het was officieel eigendom van Xizor Transport Systems. Xizor had Palpatine immers geadviseerd om de Rebel Alliance in de val te lokken en om hen daardoor de plannen aan te bieden.

De Suprosa werd in 3 ABY aangevallen door Luke Skywalker, Dash Rendar, Ace Azzameen en Blue Squadron, Bothans met Y-Wing Starfighters. De Suprosa vervoerde zogezegd meststoffen maar liet zich niet zomaar aanvallen. Platen schoven weg en de licht gewapende transporter, maakte plaats voor een zwaar bewapend schip. Met een Diamond Boron Missile vernietigde de Suprosa talloze Bothans. Azzameen en Skywalker konden het schip lamleggen zodat Dash en de Bothans het schip konden binnentreden en de plannen ontvreemden. Voor Rendar was de aanval op de Suprosa een zware klap geweest aangezien hij zich schuldig voelde over het feit dat er zoveel Bothans waren gesneuveld en dat hij hen niet had kunnen helpen.

Deze plannen bereikten maar net de Rebel Alliance bereiken nadat een groep Barabel Bounty Hunters binnenviel in één van de Bothan Safehouses waar de plannen werden vertaald.

Achter de SchermenEdit

  • De Suprosa durft wel eens van klasse veranderen aangezien dit schip verschijnt in tal van verschillende bronnen, waaronder games.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki