Wikia

Swamp Trooper
Swamptrooper
Organisatie
Behoort tot:

Imperial Army

Affiliatie:

Galactic Empire

Species:

Mens

Details
Stationering:

Marca

Conflicten:

Galactic Civil War

Swamp Troopers waren een gespecialiseerde Stormtrooper eenheid die gespecialiseerd was in operaties in moerassige gebieden.

SpecificatiesEdit

Swamp Troopers werden uit verschillende Sectors gerekruteerd om te dienen in hun speciale eenheid. Er werd verteld dat zij niet altijd blindelings gehoorzaamden, zoals gewone Stormtroopers, maar zelf inschatten wat de beste manier was om een missie succesvol af te ronden.

Swamp Trooper ArmorEdit

Het pantser van de Swamp Trooper was groen van kleur en had een aangepaste helm die niet leek op die van andere eenheden. Door de kleur konden deze troopers zich perfect camoufleren in moerassen. De helm had een infrarood-visie net als een ingebouwd gasmasker waardoor Swamp Troopers gedurende een uur onder water konden vertoeven. Het lichaamspantser leek op dat van Officers en was achteraan voorzien van een backpack waar gas werd gefilterd en waar overlevingsbenodigdheden zaten opgeborgen. In de handschoenen zat een dieptemeter en de laarzen van de Swamp Troopers waren volledig afgesloten.

De Swamp Trooper had een aangepast wapen met een grijphaak. De meeste troopers droegen ook nog enkele verdovingsgranaten en een FC-1 Flechette Launcher. Een trooper droeg telkens een zwaarder kaliber wapen in een team.

BronEdit

In andere talen