Wikia

Yodapedia

Swilla Corey

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Swilla Corey
Swilla Corey.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,60 meter

Haarkleur:

Blond

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Tatooine (Na ontsnapping)

Functie:

Slavin
Herderin
Dievegge

Vervoer:

Jerba

Swilla Corey was aanwezig in de Mos Eisley Cantina op Tatooine toen Luke Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette in 0 BBY.

BiografieEdit

Swilla Corey was een jonge slavin van een rijke Tarnab dierenhandelaar. Toen Karazak Slavers het schip van de handelaar aanvielen nabij Tatooine, kon Swilla ontsnappen naar de planeet en verkreeg ze haar vrijheid. Swilla vond werk als een hulpje in de buurt van Motesta waar ze zich bezighield met een kudde Jerba's. Swilla trok rond om wat producten afkomstig van de Jerba's te verkopen zoals lederwaren, melk en vlees. Swilla moest de eindjes aan elkaar knopen maar dat vond ze niet erg. Haar vrijheid was haar meer waard dan ze ooit had kunnen dromen.

Maar een Sandwhirl en een groep Anoobas verdeelden haar kudde Jerbas zodat Corey geen andere optie meer zag zitten buiten naar Mos Eisley te trekken. Daar probeerde ze te overleven door hier en daar wat te stelen en te bedelen. Nabij de Mos Eisley Cantina herkende ze precies één van haar verloren Jerba's die aan de ingang stond te wachten. Kitik Keed'kak, één van Swilla's weinige vrienden, vertelde haar dat het beest afkomstig was van Ketwol, een Pacithhip verkenner.

Nadat een oude man een Lightsaber had gebruikt om twee aanvallers weg te jagen, verliet Swilla de Cantina om Ketwol te schaduwen totdat hij de Cantina verliet. Swilla volgde hem tot aan zijn geparkeerd schip, de Herd Mother. Toen Swilla haar Jerba wou meenemen, werd ze echter betrapt door Ketwol. Corey legde haar situatie uit en de Pacithhip toonde begrip. Ketwol vertelde haar dat de dieren plots op een dag bij hem waren aanbeland en dat sommige exemplaren verwondingen hadden opgelopen en dat hij deze dieren had verzorgd.

Ketwol bood Swilla onderdak aan en nadat ze was uitgerust, trok ze met de overgebleven Jerbas weer naar de woestijn. Wanneer Ketwols schip in Mos Eisley verbleef, gebeurde het regelmatig dat Swilla haar nieuwe vriend een bezoek bracht.

Achter de schermenEdit

  • Swilla werd voor het eerst benoemd op het CCG.
  • Swilla Corey's achtergrondverhaal werd ontwikkeld door Tim Veekhoven tijdens What's the Story.
  • Swilla is in de Cantina te zien wanneer Ben Kenobi Ponda Baba en Dr. Evazan heeft afgeweerd met zijn lightsaber.

VerschijningEdit

BronEdit

Externe linkEdit

Around Wikia's network

Random Wiki