Wikia

Yodapedia

Syliure-45 Hyperdrive Transport Ring

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Syliure-45 Hyperdrive Transport Ring
45 Hyperdrive Ring.jpg
Product
Model:

Syliure-45 Hyperspace Docking Ring

Fabrikant:

TransGalMeg Industries

Functies
Taken:

Externe Hyperdrive

Gebruikers:

Galactic Republic
Jedi Order

De Syliure-45 Hyperspace Docking Ring (of Long Range Hyperdrive Module) was een model Hyperspace Docking Ring dat tijdens de Clone Wars werd gebruikt.

UitzichtEdit

De Syliure-45 was net als andere Hyperspace Docking Rings een grote cirkel waaraan kleinere schepen konden dokken en zodoende in Hyperspace konden gaan. De Syliure-45 had maar liefst zes Ion Drives en de ring zelf bevatte alle nodige technologie om in Hyperspace te geraken. De Syliure-31 bezat een Klasse 1.0 Hyperdrive en werd ontwikkeld door TransGalMeg Industries in de Rayter Sector.

Tijdens de vlucht werd de ring en het schip beschermd door Deflector Shields en Stasis Fields. De Starfighter koppelde en nam dan de ring met zich mee. Meestal ontkoppelde de Starfighter zich meteen wanneer het doel was bereikt.

De Syliure-45 was aangepast om verschillende schepen te kunnen vervoeren, voornamelijk de Eta-2 Actis-class Interceptor en de V-19 Torrent Starfighters.

GeschiedenisEdit

Hoewel Kuat Systems Engineering de meeste starfighters maakte die de Syliure-31 zouden gebruiken, werd het contract voor de ring uitbesteed aan TransGalMeg Industries.

Voor schepen – en dan vooral starfighters – die te klein waren om een Hyperdrive aan boord te hebben, was een Docking Ring een uitstekende oplossing. Obi-Wan Kenobi gebruikte een Syliure-45 om met zijn Jedi Starfighter van Coruscant naar Utapau te reizen tijdens de Clone Wars.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki