Wikia

Yodapedia

T-21 Light Repeating Blaster

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
T-21 Light Repeating Blaster
T-21.jpg
Product
Model:

T-21

Type:

Light Repeating Blaster

Fabrikant:

BlasTech Industries

Prijs:

2000 Credits

Specificaties
Capaciteit:

30 schoten

Bereik:

400 meter

Massa:

4,5 kilogram

Affiliaties
Gebruikers:

Galactic Empire

De T-21 Light Repeating Blaster was een zwaar model Blaster dat werd gecatalogeerd als zijnde een Light Repeating Blaster. Stormtroopers gebruikten deze wapens in de Galactic Civil War.

SpecificatiesEdit

De T-21 was een typische Repeating Blaster waar bovenaan twee mikpunten waren geïnstalleerd, één aan de targeting sensor en één aan de loop. Er was een riem aan vastgemaakt zodat het wapen over de schouder kon worden gedragen.

De T-21 gebruikte een standaard power pack dat dertig schoten bevatte. De T-21 kon eveneens worden gekoppeld aan een afzonderlijke krachtbron waardoor het meer munitie bevatte maar uiteraard minder handig was om te gebruiken. Aan dit model kon eveneens een kleine ‘tri-pod’ worden gekoppeld. Deze ‘tri-pod’ en de kleine generator opstellen, duurde amper 30 seconden. De T-21 was de sterkste Blaster die door één persoon kon worden gehanteerd in het arsenaal van het Galactic Empire.

De T-21 was een wapen dat enkel kon worden gebruikt bij korte gevechten aangezien de onderdelen onderhevig waren aan oververhitting. Het automatisch vuren van de T-21 zorgde voor problemen. De T-21 zorgde meestal voor dekking van andere soldaten die ondertussen probeerden om sterkere wapens in stelling te brengen.

De T-21 was ontzettend effectief tegen infanterie en lichtere Repulsorlifts. Een bekwame schutter kon erg veel schade berokkenen met een T-21.

Toen de Sandtroopers in 0 BBY in Mos Eisley op zoek waren naar R2-D2 en C-3PO maakten ze eveneens gebruik van de T-21. Gelukkig kon Han Solo deze snel uitschakelen zodat er geen ernstige schade aan de Millennium Falcon kon worden toegediend.

Achter de schermenEdit

  • De T-21 was gebaseerd op een Lewis automatisch machinegeweer uit WO I.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki