Wikia

Yodapedia

T-6 Shuttle

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
T-6 Shuttle
T-6 Shuttle.jpg
Product
Model:

Shuttle

Fabrikant:

Slayn & Korpil

Specificaties
Afmeting:

22,80 meter

Bemanning:

2

Passagiers:

Minstens 6

Affiliaties
Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

De T-6 Shuttle was een tamelijk groot model Shuttle dat tijdens de Clone Wars werd gebruikt door de Galactic Republic en de Jedi Order.

UitzichtEdit

De T-6 was een halfcirkelvormig schip waarvan de cockpit en motoren draaiden tijdens de vlucht en het landen. Tijdens het landen stond het schip horizontaal terwijl het verticaal vloog. Daardoor leek het wel wat op de Diamond-class Cruisers gebruikt door de Commerce Guild. De cockpit was ruim en verschillende personen herbergen.

De T-6 Shuttle werd gebouwd door de Verpine van Slayn & Korpil. Hun ontwerp van de roterende schip werd later gebruikt bij de B-Wing Starfighter.

GeschiedenisEdit

De T-6 was een oud Jedi schip dat in periodes van vrede werd gebruikt en daarom geen wapens droeg onder normale omstandigheden. Het roterende schip bewees de flexibiliteit van het ontwerp bij het landen of het koppelen aan andere schepen of in Docking Bays. Het schip had een betrouwbare Hyperdrive en een vrij ruim interieur dat het reizen vrij comfortabel maakte. In noodgevallen was de T-6 voorzien van Survival Capsules.

In 22 BBY bevond zich een T-6 in de hangar van de Resolute. Deze T-6 werd door Mace Windu en Obi-Wan gebruikt om met Cad Bane mee te gaan naar de locatie waar hij de gekidnapte kinderen had naartoe gebracht. De Jedi en Cody konden ook ontkomen met deze T-6 aan de valstrik die Bane had gespannen op Black Stall Station.

Anakin Skywalker, Ahsoka Tano en Obi-Wan Kenobi gingen met een T-6 Shuttle het medische station boven Felucia inspecteren, maar ze merkten al snel dat het was vernietigd. Anakin kon zelf niet vermijden dat Vulture Droid de Shuttle neerhaalden op Felucia. De Jedi konden ontsnappen dankzij hun Survival Capsules.

Ook Plo Koon en Ahsoka Tano gebruikten een T-6 om naar Florrum te reizen en er Boba Fett en de andere Bounty Hunters te confronteren met hun daden. De T-6 werd gebruikt om de voormalige gijzelaars en de gevangen genomen Boba Fett en Bossk naar Coruscant te vervoeren.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki