Wikia

Yodapedia

TC Protocol Droid

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
TC Protocol Droid
TC-14b.jpg
Product
Model:

TC Protocol Droid

Klasse:

Klasse 3

Ontwerp:

Cybot Galactica

Fabrikant:

Cybot Galactica

Prijs:

5.000 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,67 meter

Functies
Taken:

Etiquette
Protocol
Human-Cyborg Relations

De TC Series Protocol Droid was één van de boetiek modellen van de 3PO Protocol Droid die tijdens de decennia voor de Clone Wars erg populair was.

BouwEdit

De TC Series Protocol Droid zag er net hetzelfde uit als de 3PO Protocol Droid en was initieel bedoeld om de 3PO Protocol Droid te vervangen. Uiteindelijk - na ontgoochelende verkoopcijfers - werd de TC Series een soort 'upgrade' die vooral bedoeld was voor welgestelde en belangrijke personen. De TC was uitgerust met een vernieuwde TranLang III Communications Module. Deze module bevatte nog meer talen, meer handelswetten, obscure dialecten, veiligheidscodes en –voorschriften en droid transmissies.

De Vocabulator van de TC stelde de Droid in staat om zowat elk geluid na te bootsen. Zowat alle TC Units waren uitgerust met een menselijke vrouwelijke stem en hadden een vrouwelijke programmatie gekregen. Technisch gezien was de TC Unit één van de allerbeste Protocol Droids op de markt die was uitgerust met het nieuwste van het nieuwste. De verhoogde prijs en de onkreukbare reputatie van de 3PO Protocol Droid zorgden ervoor dat de TC Unit het succes van de 3PO niet evenaarden en dat ze uiteindelijk als een boetiekmodel werden gepromoot door Cybot Galactica.

De meeste TC Units werden aangekocht door Senators, ambassadeurs en zakenlui. Het was niet dat zij zozeer een TC unit nodig hadden maar deze Droids lagen heel goed op markt waardoor ze met hun laatste aanwinst konden pronken ten opzichte van hun collega’s. TC Units waren zeer goede coördinators en bleken zo zelfs in gevechten hun nut te bewijzen.

Bekende TC UnitsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki