Wikia

Yodapedia

TD2.3 Electrobinoculars

11.112pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
TD2.3 Electrobinoculars
TD2.jpg
Product
Model:

TD2.3 Electrobinoculars

Fabrikant:

Neuro-Saav Corporation

Specificaties
Massa:

0,70 kilogram

Uitrusting:

Verbeteren van het gezichtsveld

Functies
Gebruik:

Rebel Alliance

Gebruikers:

Rebel Alliance, Luke Skywalker

Quote: "Echo Station 3-T-8. We've spotted Imperial Walkers"
-- Trey Callum

De TD2.3 was een model Electrobinoculars dat onder andere door de Rebel Alliance op Hoth werd gebruikt.

Bouw & UitzichtEdit

Neuro-Saav Corporation was de producent van dit model dat standaard wit van kleur was en geleverd werd in een bruine opbergtas. Aan de TD2.3 was een leren riem verbonden waardoor men de TD2.3 rond zich kon dragen. Toch moest elke botsing met een ander voorwerp worden vermeden omdat dit de instellingen van de TD2.3 kon verstoren.

De TD2.3 had twee duidelijke lenzen die bovenaan werden afgeschermd door een afdak. Vooraan zag men echter slechts één grote elektronische lens. Bovenop het toestel bevond zich de herlaadknop en langs de zijkant bevonden zich de knoppen om de instellingen te regelen. De TD2.3 kon maar liefst tot op 600 kilometer objecten waarnemen. Hierdoor werd de TD2.3 ook in militaire operaties gebruikt en kon het zelf worden gelinkt aan wapens.

De kijker kreeg een elektronisch zicht aangeboden op de te volgen objecten. Een back-up lens kon de elektronische lens eventueel vervangen maar deze was veel minder sterk. De TD2.3 kon zowel in licht als duisternis even duidelijk een beeld verkrijgen. Het model was ook voorzien van apparatuur die ervoor zorgden dat vocht en lichtflitsen het zicht niet hinderden. Acht zoominstellingen konden worden geprogrammeerd in de TD2.3. De herlaadbare power cells van een TD2.3 gingen meestal zo’n zes maanden mee.

GeschiedenisEdit

TD2 Luke.jpg

Luke gebruikt de TD2.3

Op Hoth maakte de Rebel Alliance gebruik van de TD2.3 tijdens hun verblijf op de Echo Base. Luke Skywalker gebruikte zo’n model om de zogenaamde asteroïde van naderbij te bekijken alvorens hij werd aangevallen door een Wampa. Daarna zag Trey Callum de AT-AT Walkers naderen door zijn TD2.3 Electrobinoculars.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki