Wikia

Yodapedia

TK-421

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
TK-421
TK-421.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens - Clone

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

0 BBY

Functie:

Imperial Stormtrooper

Wapen:

E-11 Blaster Rifle

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "TK-421, why aren’t you at your post? TK-421, do you copy?"
-- Lieutenant Treidum

TK-421 was een Imperial Stormtrooper die gelogeerd was aan boord van de Death Star I toen het station operationeel werd verklaard.

BiografieEdit

Het was niet geweten of TK-421 een Clone was afkomstig van Jango Fetts genen of van een ander kloonmodel.

Toen de Millennium Falcon werd opgeslokt door de Death Star I nabij Alderaan en in Docking Bay 327 landde, kreeg TK-421, samen met TK-422, de taak om de Falcon te bewaken, ook al was het schip leeg. Nadat Scanning Crew BT-445 de Falcon was binnengestapt, werd er geroepen om een handje te komen helpen.

Toen Lieutenant Pol Treidum TK-421 opriep om te antwoorden, duurde het even vooraleer hij antwoord kreeg. TK-421 stapte uit het schip en deed teken dat zijn transmitter niet goed werkte. Maar in werkelijkheid was Luke Skywalker in het pantser van TK-421 gekropen en Han Solo in dat van TK-422. Samen verrasten ze de Imperials in de controle post.

Toen het alarm was geslagen op de Death Star I vonden Stormtroopers een bewusteloze TK-421 en TK-422 terug in een kast in de Millennium Falcon. Wat er daarna met TK-421 gebeurde is niet geweten. Waarschijnlijk kwam hij weer tot zijn bewustzijn maar stierf hij toen de Death Star I explodeerde.

Achter de schermenEdit

  • TeeKay-421 haalde zijn naam van TK-421.
  • In het leesboek van A New Hope heette TK-421 ‘THX-1138’.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki