Wikia

Yodapedia

Tafanda Bay

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tafanda Bay
Herdship.jpg
Specificaties
Fabrikant:

Ithorians

Affiliaties
Eigenaar:

Momaw Nadon (hoogpriester)

Affiliatie:

Ithorians

Ithorian1.jpg

Momaw Nadon

De Tafanda Bay – ook we bestempeld als Grand Herd Ship – was één van de Ithorian Herd Ships.

GeschiedenisEdit

Net als alle Ithorian Herd Ships was de Tafanda Bay een vliegende ecologische stad waarop een deel van de Mother Jungle was nagebouwd. De Tafanda Bay was een toeristische trekpleister in de Lesser Plooriod Cluster en een handelcentrum.

De Tafanda Bay was bedekt met mos, bloemen, struiken en bomen. Er waren platformen voor schepen en voertuigen om te landen. Enorme Repulsorlifts hielden het schip in de lucht, boven de Mother Jungle van Ithor. Het interieur bevatte zowat elk mogelijk terrein van op Ithor en zelfs van op andere planeten in het universum. In grote halls konden bezoekers handel drijven en inkopen doen bij Ithorian handelaars. De Great Atrium was meer dan een kilometer breed en was met mos omringd. Het dak was echter open en leidde naar de lucht van Ithor. Op de dekken kon men een mooi zicht krijgen op de jungle van Ithor en op de violette lucht tijdens de nacht. Trips met voertuigen die boven de jungle reisden, werden onder begeleiding, georganiseerd.

Tijdens de Galactic Civil War was Momaw Nadon de hogepriester / Captain aan boord van de Tafanda Bay. Nadon was zich niet bewust van het gevaar dat het Galactic Empire uitstraalde en was verbaasd toen de Imperial-class Star Destroyer Conquest onder leiding van Captain Alima arriveerde. De Imperials begonnen zich vragen te stellen en de Ithorian leiders maakten zich zorgen. Het werd duidelijk dat het Galactic Empire de ecologische en agriculturele geheimen van de Ithorians wilden bemachtigen maar omwille van religieuze redenen mochten de Ithorians deze niet bekendmaken. Geen enkele Ithorian wilde spioneren voor het Empire en de Ithorian Herd Ships werden gesloten voor niet-Ithorians. Zes spionnen van het Empire werden daarna verbannen toen zij in de databanken van de Tafanda Bay aan het zoeken waren naar de gewilde data.

Alima was razend en dreigde ermee om de sacrale Cathor Hills te vernietigen, net als de Tafanda Bay. Als hoogpriester zag Momaw Nadon dat hem niets anders te doen stond dan de geheimen prijs te geven om zijn volk en planeet te sparen.

De Ithorians waren ontzet over het ‘verraad’ en na een gerechtszaak waarin Momaw een passionele redevoering hield, werd Nadon toch voor drie jaar verbannen van Ithor tot aan de volgende Meet. Zijn redevoering zinderde echter na bij de Ithorian ouderlingen die zich bogen over de dreiging van het Empire.

Bij de volgende Meet keerde Nadon terug en nam zijn positie aan boord van de Tafanda Bay opnieuw in.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki