Wikia

Yodapedia

Tamizander Rey

10.908pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tamizander Rey
Tamizander Rey.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Esseles

Titel/Rang:

Commander

Functie:

Senior Echo Base Deck Officer

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "I haven't seen him. It's possible he came in through the south entrance"
-- Tamizander Rey

Tamizander Rey was een Commander in de Rebel Alliance die actief was op Hoth.

BiografieEdit

Tamizander Rey was afkomstig van Esseles waar hij diende in de Esseles Defense Force. Die verliet hij echter nadat het Galactic Empire de Imperial Senate had afgeschaft en niet lang daarna Alderaan verwoestte.

Tamizander Rey werd een Commander bij de Rebel Alliance en diende op de Echo Base op Hoth waar hij als Senior Deck Officer moest toezien op alle activiteit in de docking bays en hangars. Niemand landde of vertrok zonder dat Rey dit moest weten. Han Solo vroeg aan Rey of Luke Skywalker al was teruggekeerd van een verkenningsmissie maar Rey antwoordde dat hij mogelijk langs de zuidelijke ingang was kunnen binnenkomen.

Kort daarna maakte Rey de suggestie over aan Pharl McQuarrie dat het geen slecht idee zou zijn om geen enkel schip meer te laten vertrekken alvorens het Energy Shield actief zou zijn. Deze beslissing viel in slechte aard bij de burgerlijke schepen die de Alliance bevoorraden. Ook de Millennium Falcon moest daardoor langer in de Echo Base blijven.

Tijdens de Battle of Hoth taakte hij ernstig gewond bij het coördineren van de verschillende GR-75 Medium Transports. Toch bleef hij ondanks zijn verwondingen het vertrek van deze schepen leiden.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki