Wikia

Yodapedia

Tanith Shire

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tanith Shire
Tanith Shire.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,60 meter

Haarkleur:

Blond

Biografie
Thuiswereld:

Ophideraan (na crash)

Functie:

Supply Tug bestuurster

Relaties
Vader:

Josen Shire

Tanith Luke.jpg

Tanith Shire & Luke Skywalker

Quote: "Didn't mean to make you blush. The Tanith Shire direct approach to cute men sometimes has that effect!"
-- Tanith Shire

Tanith Shire was een aantrekkelijke jonge vrouw die rond 2 ABY dankzij de hulp van Luke Skywalker werd bevrijd van het juk van de Serpent Masters op Ophideraan.

BiografieEdit

Lang voor 2 ABY stortten Tanith en haar vader Josen Shire neer op Ophideraan, een wereld onder gezag van de Serpent Masters. Zij hielden slaven als onderdanen die de Great Well moesten opereren. De leider van de Serpent Masters, Tyrann, was aangetrokken tot Tanith en zo kon ze hem overhalen om haar Ophideraan te laten verlaten op voorwaarde dat ze schepen naar Ophideraan lokte die de Serpent Masters konden roven.

Tanith raakte geïntegreerd in de harde samenleving op de planeet en stuurde regelmatig Drone Barges naar Ophideraan toen ze werkzaam was in de Fondor Shipyards. Tanith gehoorzaamde uit angst voor haar vrienden en vader aan de wensen van de Serpent Masters.

Op Fondor ontmoette Tanith Luke Skywalker en zijn Droids. Shire was meteen aangetrokken door Skywalker. Hoewel Luke de boot afhield, nam hij maar graag haar hulp aan toen hij in een valstrik was gelokt door Amise Griff en Darth Vader. Luke, Tanith en de Droids ontsnapten in een StarHauler-class Drone Barge die Tanith, zoals zoveel schepen, had geprogrammeerd om te laten crashen op Ophideraan. Net op tijd bereikte de Drone Barge de planeet of Luke en Tanith hadden geen zuurstof meer.

Op Ophideraan leerde Luke de leefwereld van Tanith kennen, net als Josen en haar vrienden. Maar Luke legde zich niet bij de feiten neer en ging op zoek naar een manier om de Serpent Masters te verslagen. Luke ontdekte dat R2-D2 het geluid van een transmitter kon imiteren waardoor de Serpent Masters de Ophideraan Flying Serpents konden besturen en tam maken. Dit plan werkte en Tyrann en zijn handlangers werden door Luke verslagen.

Tanith was echter ontgoocheld toen Luke meteen weer wou vertrekken naar een zekere Leia op Kabal. Tanith vergezelde Luke naar Kabal waar ze zich realiseerde dat er in het leven van Luke geen plaats was voor een relatie. Bij hun afscheid werd er passioneel gekust en met verdriet liet Tanith Luke gaan die ook gevoelens voor de blondine had gekregen.

Later nam de Mind-witch S’ybll de gedaante van Tanith aan om Luke Skywalker te lokken.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki