Wikia

Yodapedia

Tarfful

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tarfful
Tarfful3.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Wookiee

Geslacht:

Man

Lengte:

2,34 meter
136 kilogram

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Kashyyyk

Titel/Rang:

Wookiee War Chief
General

Functie:

Leider van Kachirho

Wapen:

Kashyyyk Long-Gun
Bowcaster

Affiliatie:

Galactic Republic

Tarfful.jpg

Tarfful met wapen

Tarfful was één van de voornaamste Wookiees tijdens de Battle of Kashyyyk in 19 BBY en de leider van de stad Kachirho.

BiografieEdit

Tarfful was makkelijk te herkennen aan zijn grote dreadlocks. Tarfful was een ervaren Wookiee krijger die al langer dan een mensenleven de stad Kachirho leidde en daardoor op heel wat respect kon rekenen. Hij hield eveneens van een gevaarlijke jacht. Tijdens de Clone Wars werd Tarfful gevangengenomen door Trandoshans maar werd hij gered door een team van Republic Commandos. Op zijn beurt had Tarfful gereageerd op een noodsignaal van zijn vriend Chewbacca, die op Wasskah, gevangenzat en werd opgejaagd door Trandoshans. Tarfful kon Sugi en Seripas inhuren om hen met de Halo naar Wasskah te voeren, waar Tarfful een team Wookiees leidde die de Trandoshans versloegen.

Tarfful nam de taak op zich om de stranden van zijn stad, gelegen in de Wawaatt Archipelago, te voorzien van voldoende verdediging om de aanval van de CIS te stuiten. Dit deed hij in samenwerking met Jedi Masters Luminara Unduli en Quinlan Vos. Vele Wookiees uit andere regio's en steden kwamen Kachirho ter hulp toen bleek dat de stad zou worden aangevallen, waaronder Tarffuls vriend Chewbacca.

Nadat King Grakchawwaa besliste om Kashyyyk te verdedigen tegen de aanval van de CIS werden ze bijgestaan door de Galactic Republic. Omwille van zijn relatie met de Wookiees zou niemand minder dan Master Yoda hen ook bijstaan. Yoda en Tarfful kenden elkaar reeds van een vroegere ontmoeting toen Yoda verhinderde dat honderden Wookiees door Trandoshans werden gevangengenomen. Sindsdien beschouwde Tarfful Yoda als een deel van zijn Honor Family.

Tarfful Chewie CP.jpg

Chewbacca, Yoda en Tarfful

Tijdens de Battle of Kashyyyk verbleef Tarfful samen met Chewbacca, Yoda en Clone Commander Gree in het Wookiee Command Center. Tarfful was uitgerust met beschermde schouderschilden en had zijn Kashyyyk Long-Gun steeds binnen handbereik. Tarfful was wel de War Chief (de leider van de ganse verdediging op Kachirho), maar de rol van Battlefield General rustte op de schouders van een andere Wookiee.

Na Order 66 hielp hij samen met Chewbacca om Yoda te laten ontsnappen van op hun planeet. Alhoewel de Wookiees een overwinning boekten was de vreugde van korte duur aangezien het Galactic Empire Kashyyyk veroverde. Tijdens dit gevecht werd Tarfful gevangen genomen als slaaf door het Empire. Wat er uiteindelijk met hem is gebeurd, is niet geweten.

Achter de schermenEdit

  • Tarfful werd gespeeld door basketbalspeler Michael Kingma die een tijdje in België speelde bij Vilvoorde, sindsdien hangt er een foto van Tarfful, gesigneerd door Kingma, in de sportzaal van Vilvoorde.
  • Het feit dat Tarfful een General was, werd pas bevestigd in Wookiee Hunt.

VerschijningEdit

BronEdit

Wiki.png
Yodapedia heeft 4 afbeeldingen gerelateerd aan Tarfful.

Around Wikia's network

Random Wiki