Wikia

Yodapedia

Tarkin Doctrine

11.073pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tarkin DS.jpg

Tarkin en het symbool van zijn doctrine, de Death Star

Quote: "Fear will keep the local systems in line. Fear of this battle station."
-- Wilhuff Tarkin

De Tarkin Doctrine, of de Doctrine of Fear, was een befaamd wetsvoorstel van – destijds – Governor Wilhuff Tarkin aan Emperor Palpatine om orde te handhaven in het Galactic Empire.

InhoudEdit

Tarkin stelde aan de Emperor voor om:

  • Oversectors te vormen uit bestaande sectoren waar het meeste onrust heerste. Militaire aanwezigheid kon meteen ingrijpen wanneer nodig. Drie Sector Groups vormden de troepen in één Oversector.
  • Het bevel van een Oversector bij één persoon te plaatsen die rechtstreeks beantwoordde aan de Emperor. Deze personen werden Grand Moffs genoemd.
  • Het HoloNet voluit te gebruiken met de technologie van op Imperial Center.
  • “Rule through fear” in plaats van door kracht. Tarkin wou de indruk genereren dat het Empire altijd zou overwinnen en daardoor de moraal van de tegenstanders fnuiken. Demonstraties van de overmacht waren meer dan welkom.
  • Grootte als intimidatie te gebruiken in de vorm van Star Destroyers.

GeschiedenisEdit

De Tarkin Doctrine werd voor het eerst gestuurd als zijn Imperial Communique #001044.92v van Governor Tarkin naar Palpatine. In dit bericht kloeg Tarkin over de stijgende onrust in bepaalde sectoren dankzij de steun van rebellerende Senators in de Imperial Senate.

Hoewel Palpatine zijn eigen mening had over de toekomst van zijn Empire, viel de Tarkin Doctrine in goede aard. De gevolgen waren dat Tarkin werd gepromoot tot Grand Moff van Oversector Outer die een groot deel van de Outer Rim Territories bevatte en dat het Death Star project als speerpunt zou fungeren van het “Rule through Fear” voorstel.

Uiteindelijk slaagde de Tarkin Doctrine niet in zijn opzet. De Death Star I en Tarkin zich werden vernietigd en door de vernietiging van Alderaan en de afschaffing van de Imperial Senate gingen meer en meer planeten en volkeren zich aansluiten bij de Rebel Alliance. De vrees die Tarkin had voorgesteld veranderde in moed en opoffering.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki