Wikia

Yodapedia

Tarn Mison

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tarn Mison
Tarn Mison.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Las Lagon

Functie:

Rebel Alliance Piloot

Affiliatie:

Rebel Alliance

Tarn Mison was een Lieutenant van de Rebel Alliance tijdens de Galactic Civil War en een lid van Rogue Group.

BiografieEdit

Tarn Mison werd geboren op Las Lagon en werd een typische Outer Rim Pilot. Mison nam dienst als piloot in het Galactic Empire, maar op een bepaald moment werd Mison een smokkelaar die de Shipwrights' Trace doorkruiste. Hem interesseerde alleen de opbrengst en geen politiek. Totdat hij een job volbracht aan een groep tegenstanders van het Empire op Farbinda III. Toen Mison er arriveerde, ontdekte hij dat het Empire met de kolonisten had afgerekend, ondanks het feit dat zij geen enkele weerstand boden. Vervolgens stapte hij over naar de Rebel Alliance nadat hetgeen hij had meegemaakt bleef zorgen voor kopzorgen.

Op Hoth was Tarn Mison één van de talloze piloten aanwezig in de Echo Base. Als Rogue Five vloog hij mee in de Snowspeeder van Tycho Celchu als schutter, zodat hij zijn uitstekende kwaliteiten als schutter kon laten gelden. In de laatste fase van de Battle of Hoth vloog Mison mee als escorte van de Bright Hope.

Achter de SchermenEdit

  • Decipher plaatste Mison voor een achtergrond van de Great Massassi Temple hangar. Dit kan uiteraard niet aangezien Mison verschijnt in 'Episode V'.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki