Wikia

Yodapedia

Tarr Seirr

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tarr Seirr
Tarr Seirr.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Cerean

Geslacht:

Man

Lengte:

1,90 meter

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Cerea

Overleden:

22 BBY

Functie:

Jedi Watchman van het Cerean Quadrant

Wapen:

Lightsaber (Groen)

Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Knight

Quote: "It’s close, but where?"
-- Tarr Seirr

Tarr Seirr was een Cerean Jedi Knight die sneuvelde in de Battle of Hypori tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Tarr Seirr beschouwde zijn soortgenoot Ki-Adi-Mundi als een groot voorbeeld. Toen de Clone Wars meer eiste van de Jedi High Council nam Seirr de taak van Jedi Watchman over van Ki-Adi-Mundi over het Cerean Quadrant. Deze taak nam hij ernstig omdat hij niet wou dat Cerea zonder na te denken zich bij de CIS zou aansluiten. Hij zorgde dan ook voor raad aan de regering van Cerea.

Tijdens de Clone Wars werden veel Jedi Watchmen naar het front gehaald en dit was eveneens het geval voor Seirr. Hij belandde op Hypori waar een groep Jedi in een valstrik was gelokt door General Grievous. Tarr Seirr behoorde tot een laatste groep overlevende Jedi die zich had teruggetrokken in een wrakschip waaronder zijn voorbeeld Ki-Adi-Mundi, Shaak Ti en Aayla Secura.

Het was General Grievous zelf die korte metten maakte met de Jedi. Tarr Seirr was één van Grievous’ dodelijke slachtoffers. Grievous smeet Seirr met zijn gezicht tegen de grond en daarna tegen een muur.

Ondanks Seirrs raad kon Cerea niet ontsnappen aan de Clone Wars en werd er een harde strijd geleverd.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki