Wikia

Tasu Leech
Tasu Leech
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1.57 meter
62 kilogram

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Nar Kanji

Functie:

Leider van Kanjiklub

Wapen:

Huttsplitter Blaster Rifle
Donderbus Blaster

Affiliatie:

Kanjiklub

Quote: "Tasu Leech. Good to see you."
-- Han Solo

Tasu Leech was de leider van Kanjiklub in 34 ABY.

BiografieEdit

Tasu Leech groeide op te Nar Kanji, een Hutt-kolonie waar de plaatselijke kolonisten de Hutts hadden verdreven en waar Kanjiklub was ontstaan. Leech weigerde om Basic te spreken, een taal voor softies volgens hem. Leech werd de leider van Kanjiklub, een positie die hij meerdere malen met succes verdedigde tegen uitdagers in een rechtstreeks duel. Leech gebruikte een Huttsplitter Blaster Rifle en een Donderbus Blaster als wapens.

Nadat Han Solo Kanjiklub al tweemaal had belazerd door hun vracht niet te leveren en hij daarna nog eens een keer vergat om 50.000 geleende credits terug te betalen, besloten Leech en zijn trawanten om een tijdelijk pact te sluiten met hun rivalen, de Guavian Death Gang. Samen met de Guavians omsingelden ze Solo aan boord van zijn vrachtschip de Eravana nabij Jakku. Net als de Guavians vond Leech dat Solo's trucjes lang genoeg hadden geduurd. Zowel de leden van Kanjiklub als de Guavians moesten echter vluchten nadat Rey de deuren van de Rathtars had opengezet ...

VerschijningEdit

BronEdit