Wikia

Yodapedia

Techno Union

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Techno Union
TechnoUnion.jpg
Organisatie
Type:

Unie van technologische firma's

Leiding:

Foreman

Vestiging:

oa. Fondor
Telti
Metalorn

Producten:

Droids
Voertuigen
Technologie

Geschiedenis
Opheffing:

19 BBY

Affiliatie:

Galactic Republic
CIS

De Techno Union was een onderneming die vond dat het mogelijk moest zijn om door samenwerking de interstellaire handel naar eigen inzicht te hervormen.

HistorieEdit

Door planeten hun eigen handelswetten op te leggen, resulteerde deze partnerschappen in grote winsten bij lage risico's. Met hulp van afgevaardigden uit de Galactic Senate kreeg de Techno Union steeds meer politieke, economische en militaire macht. Ze richtten een leger op, genaamd het Techno Union Droid Army naar model van de Trade Federation. Aangevoerd door de Skakoan Wat Tambor speelde de Techno Union een belangrijke rol bij de uitbraak van de Clone Wars en de opkomst van het Galactic Empire.

DochtermaatschappijenEdit

Verschillende technische industrieën hadden zich bij de Techno Union aangesloten. Tot de dochterondernemingen van de TU behoorden:

Elke onderneming had inspraak in de wijze waarop de Techno Union haar eigen belangen kon dienen. Belangrijke industrieplaneten zoals Fondor, Telti en Metalorn droegen in grote mate bij tot de economische politiek van de Techno Union.

BewapeningEdit

Naarmate de macht van de Techno Union groeide, verzocht zij de senaat om het recht haar intellectuele en materiële eigendommen te beschermen met behulp van een goedbewapend droidleger, genaamd het Techno Union Droid Army. Als gevolg van toenemende coruptie binnen de Senaat was dit geen onbegonnen zaak. Door de paramilitaire aanwezigheid van de Techno Union kreeg zij nog meer macht op de interstellaire handelsroutes, waardoor geschillen gemakkelijk konden worden opgelost door planetaire beambten. Als schepen gebruikten zij voornamelijk de Hardcell-class Interstellar Transports.

Einde van de TUEdit

De onbegrensde hebzucht van de Techno Union had tot gevolg dat Wat Tambor de immense technologische hulpbronnen van de unie ter beschikking stelde aan de Confederacy of Independent Systems. Zo waren de droidfabrieken op Geonosis een blijk van de onvoorstelbare productiecapaciteit van dit handelsgilde.

Toen aan het einde van de Clone Wars het Galactic Empire de macht in handen nam, werden alle bezitten van de Techno Union opgenomen in bedrijven die loyaal waren aan Palpatine. Wat Tambor werd door Darth Vader op Mustafar om het leven gebracht, samen met de ander leiders van de Confederatie.

Verbonden PlanetenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki