Wikia

Yodapedia

Teek (Personage)

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Teek
Teek.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Teek

Geslacht:

Man

Lengte:

+/- 1 meter

Haarkleur:

Witgrijs

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Wapen:

Snelheid

Affiliatie:

Noa Briqualon, Bright Tree Village

Teek Wicket.jpg

Teek & Wicket zeggen vaarwel

Quote: "You nasty little bug-lover!"
-- Noa Briqualon

Teek behoorde tot het species met dezelfde naam en was de metgezel van Noa Briqualon tijdens zijn verblijf op Endor.

BiografieEdit

Teek was net zoals zijn soortgenoten een klein wezen met een affiniteit voor kattenkwaad en streken. Teek was semi-intelligent maar de Ewoks vermeden hem net als de andere Teek omdat deze wezens namelijk vaak dingen ontvreemden. Teek was razendsnel en droeg kledij waaraan hij in allerlei zakken voorwerpen stak. Of Teek de werkelijke functie van deze voorwerpen begreep, was niet geweten. In elk geval kon Teek een soort blaasinstrument bespelen en leek intelligenter dan de status van semi-sentient deed vermoeden.

Teek vond echter het gezelschap van Noa Briqualon die na het verdwijnen van zijn vriend Salek Weet helemaal alleen in een hut verbleef. Noa en Teek sloten een vriendschap waarbij Teek in de bossen rondsloop terwijl Noa zijn schip probeerde te herstellen.

In 3 ABY stootte Teek op Wicket en Cindel Towani die waren kunnen ontsnappen uit de handen van de Sanyassans die Bright Tree Village hadden geplunderd. Teek bracht het duo naar Noa die eerst kwaad was op zijn vriend omdat ze onvoldoende voedsel en ruimte hadden om meer personen eten te geven. Noa aanvaardde uiteindelijk dat zijn gasten voor één nacht mochten blijven. De dag erna bleken Wicket en Cindel verdwenen en hoewel Noa dit niet openlijk zei tegen Teek was hij ontgoocheld dat ze waren vertrokken. Toen ze terug opdaagden was Noa blij met hun terugkeer.

Nadat Cindel Towani werd ontvoerd door Charal, zette Noa een reddingsactie op touw met Teek en Wicket naar Terak's Keep. Teek toonde zijn intelligentie door een pantser van een Sanyassan te dragen en door een ruzie tussen twee bewakers te veroorzaken bij het spelen van een kaartspel.

Teek hielp mee om de Ewoks en Cindel te bevrijden uit Terak's Keep. Nadat Noa een Crystal Oscillator had ontdekt, het laatste onderdeel dat ontbrak uit zijn schip, zette de groep koers richting de bossen en Noa's schip. Daar verdedigden ze zich in de strijd tegen de Sanyassans. Teek zorgde er onder andere voor dat de Blurrgs het op een lopen zetten, nadat hij een vuur stookte onder de poten van de domme dieren. Teek durfde het zelfs aan om Terak aan te vallen en Wicket activeerde per ongeluk het magische amulet dat Terak droeg waardoor de King in steen veranderde.

Nadat het schip van Noa was hersteld, verlieten Noa en Cindel Endor. Noa Briqualon was verdrietig om zijn goede vriend te moeten achterlaten en ook Cindel Towani nam afscheid van Teek die zij als een vriend beschouwde. Teek vond echter een nieuwe familie bij Wicket en de Ewoks van Bright Tree Village.

Wat er uiteindelijk met Teek gebeurde, was niet geweten.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki