Wikia

Yodapedia

Telekinesis

10.971pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
DookuJedi.jpg

Dooku demonstreert zijn Telekinesis gave

Telekinesis was een Force kracht die talloze andere Force krachten omvatte. Deze kracht werd omschreven als het manipuleren van objecten qua beweging. Force gebruikers riepen deze kracht aan om objecten weg te duwen, op te heffen maar ook om bijvoorbeeld projectielen te beïnvloeden.

Twee Jedi die zeer sterk waren in deze kracht waren Yoda en Dooku. Dooku nam zelfs een aantal Telekinesis sessies op die hij opnam voor de Great Holocron. Yoda kon zeer zware objecten manipuleren, zoals de X-Wing Starfighter van Luke Skywalker of een C-9979 Lander tijdens de Battle of Coruscant. Andere exploten met Telekinesis stonden op naam van Galen Marek en Rahm Kota. Kota gebruikte deze kracht om de TIE Fighter Construction Facility naar beneden te doen storten en Marek hield met al zijn inspanningen zelfs een Imperial-class Star Destroyer tegen op Raxus Prime.

Sommige Jedi waren echter ook zeer zwak in het hanteren van deze eigenschap. Nejaa Halcyon was daar een voorbeeld van.

Ook gebruikers van de Dark Side hanteerden de Telekinesis kracht met daarenboven een aantal specifieke Dark Side varianten, zoals de Force Choke.

Telekinesis KrachtenEdit

Force Throw.jpg

Darth Vader gebruikt Force Throw op Cloud City

Dark Side krachtenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki