Wikia

Yodapedia

Tempest Scout 2

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tempest Scout 2
Tempest Scout2.jpg
Specificaties
Model:

AT-ST Walker

Klasse:

Walker

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Kleur:

Grijs

Affiliaties
Eigenaar:

Galactic Empire

Affiliatie:

Galactic Empire
Rebel Alliance

Tempest Scout 2 was één van de AT-ST Walkers die in 4 ABY deelnam aan de Battle of Endor.

GeschiedenisEdit

Alvorens Tempest Scout 2 werd ingezet op Endor werd de Walker al gebruikt op Kashyyyk. Op Endor werd Tempest Scout 2 bestuurd door Major Newland en Lieutenant Blanaid. De Walker was aangeduid om de bewegingen van de Speeder Bikes tijdens het gevecht te coördineren.

Tijdens het gevecht kon Chewbacca met hulp van twee Ewoks, Widdle Warrick en Wunka, deze AT-ST echter kapen. Blanaid werden overboord gegooid en doordat Tempest Scout 2 in handen viel van de Rebel Alliance keerde het tij in het gevecht.

De Imperials waren verrast door de Walker en waren niet bestand tegen de zware bewapening van de Walkers. Daarna werden Han Solo en Leia Organa op hun beurt bijna verrast door de Walker totdat ze zagen dat Chewbacca het bestuurde. Solo maakte gebruik van de walker om de overige Imperials uit de Shield Generator Bunker te lokken.

Na de Battle of Endor gebruikte Renegade Squadron de Walker voor de opruimacties.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki