Wikia

Yodapedia

Tenk Lenso

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tenk Lenso
Tenk Lenso.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Glova

Overleden:

3 ABY

Bijnaam:

Rogue 11

Functie:

Snowspeeder Pilot

Vervoer:

T-47 Snowspeeder
Y-Wing Starfighter

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "Send Rogues 10 and 11 to Station 3-8."
-- General Rieekan

Tenk Lenso was een Rebel Pilot die deel uitmaakte van Rogue Group op Hoth.

BiografieEdit

Tenk Lenso werd geboren op Glova en vloog in Rogue Group als Rogue 11. Alvorens hij op Hoth werd gestationeerd, vloog Lenso in de Deretta Destroyers, een squadron met X-Wing Starfighters en Y-Wing Starfighters die actief waren van op Deretta. Tenk was daar actief als een gunner in een Y-Wing.

De Destroyers – die vooral bekend waren om hun aanvallen op grotere schepen en konvooien – werden zo goed als opgedoekt toen een Interdictor-class Cruiser opdook en hen verhinderderde om in Hyperspace te gaan. Tenk Lenso kon net op tijd zijn Ejection Seat inschakelen maar raakte bewusteloos tijdens het afvuren van zijn stoel.

Tenk werd opgevist door een Medical Frigate van de Rebel Alliance en werd naar Hoth overgeplaatst. Omwille van de angst om opnieuw plaats te nemen als een gunner in een starfighter werd Tenk nu een X-Wing Pilot en Snowspeeder Pilot. Carlist Rieekan koppelde Lenso aan een andere Glovan, genaamd Jek Pugilio.

Toen een vreemd signaal werd waargenomen in het Echo Base Command Center, werden Rogue 10 en Eleven naar het signaal gestuurd naar Echo Station 3-8. Tijdens de Battle of Hoth had Tenk echter geen tijd om weer gewoon te worden aan de cockpit van een voertuig want Rogue 11 was één van de eerste T-47’s die werden neergeschoten door de AT-AT Walkers.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki