Wikia

Yodapedia

Tenn Graneet

10.901pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tenn Graneet
Tenn Graneet.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

0 BBY

Functie:

Master Chief Gunnery Officer

Wapen:

Death Star Superlaser

Vervoer:

Death Star I

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Stand by. Stand by."
-- Tenn Graneet

Tenn Graneet was een ervaren Imperial Gunner die de Superlaser van de Death Star I bestuurde.

BiografieEdit

Graneet fungeerde gedurende 30 jaar als een gunner op de Imperial-class Star Destroyer Steel Talon. Toen de Death Star I bijna operationeel was, werd Graneet overgeplaatst en was hij zeer enthousiast over zijn nieuwe positie om een nieuw superwapen te mogen besturen. Hij vermoedde dat het Empire nooit van plan was om dit wapen op volle sterkte ooit te gebruiken. Nadat Graneet aan boord was gekomen, werden hijzelf en zijn crew opgeleid om de Superlaser te besturen.

Hij was de leidinggevende NCO van de crew en de eerste maal dat hij de hendel van de laser overhaalde, was om de Fortressa te vernietigen, een Lucrehulk-class Battleship dat door de jonge Rebel Alliance werd gebruikt. Op amper 4% werd het grote schip meteen weggeblazen.

De volgende maal werd de Death Star laser op Despayre gericht en vernietigd door drie schoten die werden afgevuurd in de loop van enkele uren. Hierdoor werden alle gevangenen gedood op de planeet. De volgende maal was Alderaan het doelwit, maar Graneet bleef de hendel overhalen.

Na Despayre en Alderaan begon Graneet zware gewetensproblemen te hebben. Hij beschouwde zichzelf als de grootste massamoordenaar en moest de Rebel Alliance de Galactic Civil War ooit winnen, dan zou hij zeker terechtstaan voor zijn daden.

Toen de Death Star I in het Yavin System arriveerde en Yavin 4 in het vizier nam, moest Graneet opnieuw de hendel overhalen. Tijdens de Battle of Yavin wachtte Graneet net lang genoeg met het vuren van de Superlaser zodat Luke Skywalker tijd genoeg had om de Death Star op te blazen. Graneet stierf tijdens de explosie, maar na zijn daden berustte hij al langer in zijn lot.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki