Wikia

Terr Taneel
TerrTaneel.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Rood

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Neelanon

Titel/Rang:

Her Excellency

Functie:

Senator van de Senex Sector

Affiliatie:

Galactic Republic

Terr Taneel Opera.jpg

Terr Taneel tijdens de Squid Lake

Quote: "What are you suggesting?"
-- Terr Taneel

Terr Taneel was gedurende de Clone Wars de Senator van de Senex Sector.

BiografieEdit

De Senex Sector vervoegde eindelijk de Galactic Republic nadat het jaren onafhankelijk was geregeerd geweest door rijke families. Senator Taneel werd gekozen omdat ze erg vooruitstrevend was voor een inwoner van de Senex Sector. Taneel zelf was afkomstig van Neelanon en was ideologisch ingesteld.

Taneel was een jonge menselijke vrouw met fel rood haar. Haar trouw ten opzichte van de Galactic Republic deed haar zetelen in een aantal comités waaronder het Loyalist Committee. Nadat ze Palpatine was gaan ontvangen na zijn redding tijdens de Battle of Coruscant werd Terr Taneel benaderd door Senators Mon Mothma en Bail Organa om te zetelen in de geheime Delegation of 2000. Terr Taneel vreesde echter dat haar collega Chi Eekway, met wie ze een hele goede relatie had opgebouwd, te jong was om zich te laten overhalen tot samenzweringen.

Terr Taneel werd ook gespot tijdens de voorstelling van het Squid Lake in het Coruscant Opera House. Terwijl Chi Eekway praatte met Papanoida werd Taneel gesignaleerd met Son Halliikeenovich aan haar zijde. Taneel droeg tijdens deze voostelling een lang, breed hoofddeksel.

Wat er na het oprichten van het Galactic Empire met Taneel gebeurde, was niet zeker.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki