Wikia

Yodapedia

Teth B'omarr Monastery

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Teth B'omarr Monastery
Teth Monastery.jpg
Locatie
Planeet:

Teth

Type:

Abdij

Geschiedenis
Eigenaar:

Ziro the Hutt

Teth Monastery entrance.jpg

Binnenplein van de abdij

Quote: "I don’t like this place. It gives me the creeps."
-- Captain Rex

Het Teth B'omarr Monastery was een abdij op Teth waar Rotta werd naartoe gebracht na zijn ontvoering op Tatooine.

Ligging & BouwEdit

Het B'omarr Monastery was helemaal op de top van een rotsformatie van ongeveer 800 meter gebouwd als een soort onneembare vesting. Toch werd de abdij gebruikt door Ziro the Hutt als uitvalsbasis. Er was een Throne Room aanwezig en het plein aan de inkomhal leek sterk op die van de Abdij op Tatooine. Aan de buitenkant van de abdij hadden Can-Cells hun nest gebouwd. In de kelders van de Abdij werd een Jungle Rancor gevangen gehouden.

GeschiedenisEdit

Rond 22 BBY was de Abdij verlaten en werd ze gebruikt door de CIS en Ziro om de ontvoerde Rotta te huisvesten. Enkel 4A-7 was zogezegd nog een overblijfsel van de B'omarr Monks maar de Droid was een spion van de CIS. De abdij was de plaats waar de Battle of Teth op de grond plaatsvond en deze werd door twee bataljons van Battle Droids verdedigd. Toen Anakin en Ahsoka Tano de abdij bereikten, herkende Ahsoka de B'omarr Monk invloed uit haar lessen in de Jedi Temple. Net zoals alle abdijen van de Monks had ook dit gebouw talloze gangen, verschillende torens, kelders met enorme pilaren en enkele verborgen valluiken en platformen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki