Wikia

The Bad Batch
The Bad Batch
Informatie
Serie:

The Clone Wars Legacy

Schrijver:

Brent Friedman

Productienummer:

6.05

Uitzending:

17/04/2015

Vorige:

The Big Bang

Volgende:

A Distant Echo

The Bad Batch is de eerste episode in de Bad Batch-verhaallijn van Star Wars: The Clone Wars. Het diende te verschijnen in een nieuw seizoen, maar de afleveringen werden nooit afgewerkt door het stopzetten van de serie. Ze verschenen in een ruwe vorm op StarWars.com

NewsreelEdit

SynopsisEdit

De Republic wordt belegerd nabij Anaxes waar Mace Windu en Anakin Skywalker standhouden tegen de troepen van Admiral Trench. De Republic is aan de verliezende hand, maar Rex denkt te weten hoe dat komt. De bewegingen van de troepen van Trench lijken afkomstig uit een soort algoritme om zwakheden in de troepenbeweging van de Republic te detecteren. Rex had dit algoritme bedacht en de twee enige andere clones die dit kenden waren Fives en Echo. Fives is echter gestorven, dus dat maakt van Echo de enige optie, enkel dat hij vermoedelijk sneuvelde op Lola Sayu. Rex en Cody krijgen de toestemming om na te gaan wat er aan de hand is terwijl Mace en Anakin proberen stand te houden.

Cody weet echter perfect wiens hulp hij gaat inroepen, die van Clone Force 99, een groep clones die bestaat uit clones met genetische afwijkingen. Sergeant Hunter kan elektromagnetische waarden opsporen, Wrecker is bijzonder sterk, Tech is een techwizard en Crosshair is een voortreffelijk schutter. Hun doel is een cybercenter van waaruit het algoritme mogelijk wordt verzonden.

Dwarf Spider Droids schieten echter het LAAT/i Gunship neer waardoor Cody gewond geraakt. Wrecker redt hem uit het wrak en tot grote verbazing van Rex, Jessy en Kix ruimt de Bad Batch de Battle Droids op die hen naderen met enkele bijzondere tactieken. De Tactical Droid die later ter plaatse arriveert, meldt de gebeurtenis aan Trench.

Rex beslist dat Kix met Cody wacht op verzorging, maar de Bad Batch wil daar niet van weten. Hunter bedaart de gemoederen en wil Rex' plan uitvoeren. Wanneer ze een outpost op hun pad tegenkomen, veroveren ze die en krijgen ze een blik op het cybercenter. Tech komt te weten dat een peloton troepen van de CIS in aantocht is ter versterking van de Battle Droids in het centrum. Wanneer de Tactical Droid daarna ook de vernietigde outpost bezoekt, beseft Trench waar de Clones naar op zoek zijn.

De Clones splitsen zich op en terwijl Rex en Jesse voor een afleiding zorgen, breken Wrecker, Hunter en Tech binnen langs de achterdeur. Crosshair houdt een oogje in het zeil. Tech ontdekt de controlekamer, waar hij met hulp van Rex zoekt naar de code van het algoritme. Tech vindt een soortgelijke code, namelijk een live signaal dat wordt uitgezonden van op Skako Minor en dat afkomstig is van CT-1409. Wanneer het peloton van Super Battle Droids arriveert, lijken de Clones in moeilijkheden te komen, maar Crosshair steelt een soort troopspeeder en komt zijn mede clones op tijd redden. Zowel Rex als Trench beseffen dat de connectie met Skako Minor is vastgelegd.

IndexEdit

Bekende personagesEdit

Nieuwe PersonagesEdit

AndereEdit