Wikia

Yodapedia

The Bounty Hunters: Scoundrel's Wages

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
The Bounty Hunters: Scoundrel's Wages
BH Scoundrel.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Mark Schultz

Omslag:

Marc Gabbana

Illustrator:

Mel Rubi

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1999, 8 september

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

3 ABY

Serie:

The Bounty Hunters

The Bounty Hunters: Scoundrel's Wages is de tweede comic die verscheen in de serie The Bounty Hunters. De comic verscheen in september 1999.

SynopsisEdit

Lando Calrissian is op Blimph 3 in een benarde situatie beland. Hij dacht in naam van de Rebel Alliance een akkoord te sluiten met Quaffug the Hutt. Maar net zoals bij vele ex-vrienden van Lando was Quaffug niet echt happig om zaken te doen met Lando nadat hij een Ceramo-Werx fabriek aan Calrissian verloor. In plaats van een overeenkomst voor de Rebel Alliance te sluiten, werd Lando gevangen genomen en voor een ritueel geplaatst waarin hij moest rennen voor zijn leven.

Bounty Hunters als Bossk, Dengar, 4-LOM en Guchluk zaten Lando achterna. Maar Calrissian kon ontsnappen en Jokhalli territorium binnendringen. De Jokhalli werden door Quaffug als slaven gebruikt en toonden zich zeker niet al te vriendelijk ten opzichte van hun nieuwe bezoeker.

Maar toeval wil dat de Jokhalli verslaafd zijn aan een gokspel genaamd Divot. Ze noemen zichzelf experts van het spel en dat is een gegeven waar Lando maar al te graag wil op inspringen.

Uiteindelijk kan Lando een deal sluiten met de Jokhalli nadat hij hen heeft verslagen bij Divot zodat Quaffug en zijn handlangers worden overmeesterd. Om de Jokhalli te verhinderen dat ze Quaffug zouden doden, moet Lando het nog opnemen in een duel met Ultrop, één van de sterkste Jokhalli krijgers.

Wanneer Lando ook daar in slaagt, toont Quaffug zijn dank. Het enige dat Lando wil is een plaats in het Hutt Guardsman's Guild.

Achter de SchermenEdit

Afgaand op de cover zou je denken dat Han Solo is gevangen genomen door de Bounty Hunters. Dankzij de overeenkomst die Lando in deze comic sluit, kan hij makkelijk de identiteit aannemen van Tamtel Skreej.

PersonagesEdit

Bekende PersonagesEdit

Nieuwe PersonagesEdit

Nieuwe SpeciesEdit

LocatieEdit

AndereEdit

Around Wikia's network

Random Wiki