Wikia

The Future of the Force
Future of the Force
Informatie
Serie:

Star Wars: Rebels

Seizoen:

2

Aflevering:

8

Uitzending:

02 december

Vorige:

Stealth Strike

Volgende:

Legacy

The Future of the Force is de achtste episode uit het tweede seizoen van Star Wars: Rebels.

SynopsisEdit

Wanneer een transportschip naar Chandel wil vliegen, wordt het onderschept door het Empire en komen de twee Inquisitors aan boord. Zij hebben blijkbaar interesse in Alora, een baby. Haar oma, Darja, probeert haar te beschermen, maar de Inquisitors laten weinig getuigen in leven …

Op Garel wil Ahsoka Tano Kanan Jarrus spreken over Jedi business. Ahsoka zegt dat ze weinig te weten is gekomen over de Sith Lord, maar ze heeft wel twee sporen die naar de Inquisitors leiden. Ze wil zelf een spoor nakijken, terwijl ze Kanan en Ezra naar het andere wil sturen. Ezra was aan het luistervinken, dus is meteen op de hoogte. Zeb en Chopper vergezellen hen aan boord van de Phantom.

Kanans groep reist naar Takobo en Hammertown, een wijk in Takobo City. Ondertussen vindt Ahsoka het verwoeste schip waar Darja echter nog in leven is en kan navertellen wat er is gebeurd. Op Takobo treffen Zeb en Chopper niet alleen de TIE Advanced aan van de Inquisitors, maar ook Alora in een van de TIEs. Zeb redt Alora en blaast de TIEs op. Kanan en Ezra vinden Oora die zich sterk zorgen maakt om haar zoontje Pypey. Zeb vindt Pypey die door een droid naar huis werd gebracht. Hij neem Pypey mee, maar de Inquisitors zitten hem snel achterna.

Hij rent in een appartement waar ook Kanan en Ezra heengaan. Ze kunnen de Inquisitors omzeilen en zo Zeb en Pypey vervoegen. De baby huilt voortdurend en kan niet worden gekalmeerd. Ook Ezra slaagt er niet in, volgens Kanan omdat Ezra zelf bang is en Pypey dit voelt door de Force. Ezra glipt met Pypey weg door de schachten van het gebouw, maar de Fifth Brother merkt hen op. Kanan en Zeb proberen tijd te winnen zodat Ezra en Pypey kunnen ontsnappen. Eens buiten luistert een ID9 Seeker Droid het gesprek af dat Ezra heeft met de baby en waarin hij zegt dat hij misschien met de Rebels op Garel kan komen wonen.

Kanan en Zeb vluchten door een raam naar buiten en belanden in een Flash Speeder. De Inquisitors springen vervolgens in een V-35 Courier Landspeeder om de achtervolging in te zetten. Beide speeders raken beschadigd tijdens de achtervolging en storten neer. De Rebels zijn tot aan Docking Bay 12 genaderd, maar de Inquisitors zitten hen op de hielen. Ook Ezra en Pypey zijn aanwezig. Wanneer de Rebels zijn verslagen door de Inquisitors komt echter Ahsoka tussenbeide die de Inquisitors vrij makkelijk kan afhouden. De Phantom vertrekt, maar Kanan wil niet vertrekken zonder Ahsoka te redden. Nadat Ahsoka de Inquisitors heeft ontwapend, arriveert het Empire. Ahsoka springt echter naar de Phantom en iedereen ontsnapt.

Achteraf blijft echter dat Ezra's onschuldige vermelding van Garel zware gevolgen heeft. De Inquisitors weten waar de Rebels zich schuilhouden.

IndexEdit

PersonagesEdit

PlanetenEdit

AndereEdit