Wikia

Yodapedia

The Galaxy

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share

Galaxy.jpg

The Galaxy

Het universum, bekend als simpelweg The Galaxy, was een verzameling van sterren met een geschatte doorsnede van 120.000 lichtjaar. Het was een universum van waarschijnlijk type Sb, met in het centrum een zwart gat. Vermoedelijk vond de oerknal 13.500.000.000 jaar voor de epische gebeurtenissen van de Clone Wars en de Galactic Civil War plaats, waaruit zich 5.000.000.000 jaar voor deze gebeurtenissen het uiteindelijke universum begon te vormen. Er waren in het universum ongeveer 400 miljard sterren, waarvan de helft planeten bij zich droegen waarop leven mogelijk was. Op 10% van deze planeten ontwikkelde zich ook daadwerkelijk leven, waarvan één duizendste deel gerekend kon worden tot sentients, wat inhield dat er ongeveer 20 miljoen intelligente levensvormen waren.

AstrografieEdit

Het universum bestond uit een aantal spiraalarmen en was opgedeeld in diverse regionen. Een aantal grote Hyperspace Routes verbonden de belangrijste gebieden met elkaar. Naast het grote universum waren er nog 2 kleinere satellietuniversa.

PolitiekEdit

Galaxyscreen.jpg

In de Jedi Archives

Ongeveer 25.000 jaar voor de Battle of Yavin ontstond de eerste universum-wijde regering, de Galactic Republic. Daarop volgden nog het Galactic Empire, de New Republic en de Galactic Federation of Free Alliances. Allen hadden zij de planeet Coruscant als "hoofdstad". Coruscant werd daarom ook gemaakt tot het middelpunt van het universum door het de coördinaten (0,0,0) te geven. Het universum werd voor politieke doeleinden opgedeeld in ongeveer 1000 sectoren.

Echter niet alle delen van het universum vielen onder gezag van de diverse regeringen, er waren talloze autonome gebieden. Verder van de Core waren dat er meer, gezien de invloed van de centrale regering afnam naarmate de afstand toenam. Ook waren er gebieden die bewust geen allianties sloten met regeringen en daardoor een neutrale positie hadden. Voorbeelden van de autonome en neutrale gebieden waren: Hapes Consortium, Hutt Space en de Centrality.

Zie ook:Edit

VerschijningEdit

  • Alle films, spin-offs en boeken, gezien zij zich allen in The Galaxy afspelen.

BronEdit

Externe LinkEdit

  • Star Wars Atlas: een site met veel kaarten, waaronder ook veel uit officiële bronnen.

Around Wikia's network

Random Wiki