Wikia

Yodapedia

The Illustrated Star Wars Universe

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

The Illustrated Star Wars Universe
ISWU.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Kevin J.Anderson

Omslag:

Ralph McQuarrie

Illustrator:

Ralph McQuarrie

Informatie
Uitgever:

Bantam Spectra

Uitgave:

1995 december

Type:

Sourcebook, hardcover & softcover

Pagina's:

208

ISBN:

0553093029 & 0553374842

Plaatsing
Canon:

Ja

Era:

Galactic Civil War

The Illustrated Star Wars Universe is een sourceboek uit 1995 dat geschreven is uit een in-universe standpunt en daardoor erg realistisch aanvoelt. Het boek beschrijft verschillende werelden en het leven op die wereld zoals bijvoorbeeld de politiek, de economie, de fauna, de flora en de geschiedenis. Dit wordt gedaan door personages in het Star Wars universum aan het woord te laten. Afhankelijk van hun affiliatie worden bepaalde feiten wel of niet vermeld.

Kevin J.Anderson schreef de tekst en Ralph McQuarrie verzorgde het grootste deel van de tekeningen in het boek. McQuarrie ontwierp voor dit boek ook een heleboel nieuwe tekeningen. Naast McQuarrie werd er nog een beroep gedaan op de tekeningen van conceptuele tekenaars van de classics.

InhoudEdit

Tatooine door Senior Anthropologist HooleEdit

Mammon Hoole reist incognito naar Tatooine waar hij de planeet en de bevolking als antropoloog bestudeert. Hoole landt in Mos Eisley waar hij al snel genoeg krijgt van het schaduwachtig bestaan in de straatjes en de cantina's. Daarna trekt hij naar Anchorhead alvorens bij een Moisture Farmer de echte levenssfeer op Tatooine in zich op te nemen. Daarna loopt hij een eindje mee met een Water Prospector maar na een vruchteloze zoektocht doorheen de woestenijen gaat Hoole verder naar Jabba's Palace en de B'omarr Monks. Als het daar te heet wordt onder zijn voeten vertoeft hij eerst bij de Jawas en daarna tenslotte bij de Sand People.

Coruscant door Pollux HaxEdit

Pollux Hax, Chief of Palpatine's Propaganda Dissemination Section, schrijft een rapport over de pracht en het aanzien van Imperial Center. Hax neemt je mee door de infrastructuur van Coruscant, door het drukke leven in de hoge regionen, door de kantoorsector, het toerisme en de recreatieve sectoren. Monument Plaza en Monument Park komen aan de beurt net als et Imperial Palace. Het afval- en recyclingsysteem van Coruscant wordt uitgelegd, net als het belang van de poolkappen en de enorme spiegels die boven de planeet hangen.

Dagobah door Halka Four-DenEdit

Halka Four-Den is de leidster van een excursie wetenschappers, die op Dagobah landen. Deze uitstap heeft als doel levensvormen te noteren op Dagobah, maar na enkele weken wordt het duidelijk dat Dagobah geen plaats is voor wetenschappelijke excursies. Van het team blijft er uiteindelijk na dertien weken geen spoor meer over, buiten het dagboek van Four-Den.

PersonagesEdit

Species, planten & creaturesEdit

AnderenEdit

LocatiesEdit

Hoth door Kem Monnon & Hoth Asteroid Field door Orko SkyMiningEdit

Major Kem Monnon is de leider van het Rebel Alliance Corp of Engineers die de Echo Base klaarstomen voor het verblijf van de Alliance op Hoth. Monnon beschrijft in dit verslag niet alleen het leven in de basis, maar ook op de ijskoude vlaktes. Orko SkyMine Asteroid Processing Corporation beschrijft een bijkomend verslag over het nabije Hoth Asteroid Field.

PersonagesEdit

Species, planten & CreaturesEdit

LocatiesEdit

AnderenEdit

Endor door Pfilbee JhornEdit

Pfilbee Jhorn kreeg de opdracht om een verbeterd rapport te schrijven over Endor nadat een eerste verslag onvoldoende bleek te zijn. Jhorn was erg verbitterd om deze missie te moeten uitvoeren en dat straalde uit in zijn verslag.

PersonagesEdit

Species & CreaturesEdit

LocatiesEdit

GebruikenEdit

AnderenEdit

Bespin door Po Ruddle LingsnotEdit

Po Ruddle Lingsnot was een lid van de Council of Tourism and Extra-Planetary Investment op Cloud City en een bureaucraat die echt begaan was met Bespin en de wolkenstad. In zijn rapport beschrijft hij het leven op de gasplaneet en de economie en het toerisme op Cloud City.

PersonagesEdit

Species & CreaturesEdit

LocatiesEdit

OrganisatiesEdit

AnderenEdit

Yavin 4 door Dr'uun UnnhEdit

Dr'uun Unnh landt als naturalist en ontdekker op Yavin 4 met de Rebel Alliance na de evacuatie van Dantooine. Unnh beschrijft de natuur en de talloze levensvormen op de maan, net als de mysterieuze gebouwen en Massassi tempels.

PersonagesEdit

Species, Creatures & FloraEdit

LocatiesEdit

OrganisatieEdit

Schepen & VoertuigenEdit

AnderenEdit

Alderaan door Hari SeldonaEdit

Hari Seldona was een dichteres van op Alderaan die de vernietiging van de planeet overleefde omdat ze op het fatale moment niet op Alderaan verbleef. Haar verslag, Requiem for Alderaan, is een lofzang aan de planeet.

PersonagesEdit

Species, CreaturesEdit

LocatiesEdit

AnderenEdit

Alderaan cultuurEdit

EtenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki