Wikia

Yodapedia

The Jabba Tape

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
The Jabba Tape
Jabba Tape.jpg
Toeschrijving
Auteur:

John Wagner

Omslag:

Kilian Plunkett

Illustrator:

Kilian Plunkett

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

23 december 1998

Type:

One-shot

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

4 ABY

Serie:

Jabba the Hutt

The Jabba Tape is een one-shot comic uit de reeks Jabba the Hutt. De comic bestaat eigenlijk uit drie delen die eerder in magazines van Topps en Star Wars Galaxy Collector verschenen.

SynopsisEdit

Zowel Spiker als Bigg Gizz zijn ontsnapt aan de dood dankzij de zorgen van de B’omarr Monks. Nu Jabba dood is, gaan Gizz en Spiker op zoek naar één van Jabba’s schepen, Spirit of Jabba; dat hij verborgen hield in de Dune Sea en vermoedelijk talloze schatten bevatte. Niet alleen de twee Swoop riders zoeken dit schip, ook Gorga Desilijic Aarrpo wil dit schip claimen als deel van zijn erfenis.

De Spirit of Jabba wordt bewaakt door Onoh, een kleine reptielachtige alien. Doordat Gizmans hersenplaat signalen opvangt, worden de Swoop Riders door de communicatie van Gorga direct naar het schip geleid. Samen met Onoh kapen ze het schip en verslagen ze Gorga’s manschappen. Wanneer ze zijn ontsnapt, beseffen ze dat Jabba een valstrik heeft gepland en het schip bestuurt via een oude Hologram opname. Ook Gorga heeft de strijd niet opgegeven en laat één van zijn schepen, de Nemphas, de Spirit of Jabba terug naar Tatooine escorteren. Onoh kent gelukkig de code om Jabba’s boodschap te annuleren en om zo het schip onder controle te krijgen.

Gizman lost echter de lading uit het schip, waaronder de kostbare Mendacian Funeral Urns, en ontsnapt uit Gorga’s greep om even later toch neer te storten in de Dune Sea. Gizman, Onoh en Spiker zoeken zich een weg naar de beschaving.

PersonagesEdit

CreaturesEdit

AnderenEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki