Wikia

Yodapedia

The Lost Prince

11.139pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
The Lost Prince
Kez-Iban.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Droids

Seizoen:

1

Aflevering:

5

Schrijver:

Peter Sauder

Productienummer:

D5

Uitzending:

1985, 5 oktober

Vorige:

A Race To The Finish

Volgende:

The New King

The Lost Prince was de vijfde aflevering van Star Wars: Droids en werd voor het eerst uitgezonden op 5 oktober, 1985.

Previously on Star Wars: DroidsEdit

R2-D2 en C-3PO hebben meesters Thall Joben, Jord Dusat en Kea Moll verlaten zodat ze hun droom konden waarmaken om te gaan werken bij de Zebulon Dak Speeder Corporation. De Droids belandden vervolgens op Tyne's Horky waar ze werk vinden in Doodnik's Café, een plaatselijke diner.

SynopsisEdit

In afwachting van het vinden van een nieuwe eigenaar werkten R2-D2 en C-3PO in Doodnik's Café. Na het zoveelste knullige ongeluk, besloot Doodnik om de droids echter te ontslaan. Op dat moment kwam Sollag, een Tammuz-an, die de locale misdadiger Kleb Zellock inhuurde voor 40.000 Keshels om iemand genaamd Mon Julpa terug te vinden alvorens IG-88 hem kan vinden.

De Droids trokken naar een veiling in de hoop om een nieuwe eigenaar te vinden. Een jonge mijnwerker, Jann Tosh, kocht R2-D2, C-3PO en een vreemde android. Zellock en zijn dienaar Yorpo herkenden de android als Mon Julpa in vermomming en achtervolgden Tosh. De 48 Roller Wheel Bike van Tosh was echter de snel en schudde Zellock af.

Jann Tosh leefde samen met zijn oom Gundy waar de droids meteen werden ingeschakeld om te helpen in de mijnen. Ze kwamen ook tot de vaststelling dat de derde koop op de veiling helemaal geen droid was maar een Tammuz-an. Omdat niemand zijn naam wist en hijzelf zijn geheugen verloren was, noemde Gundy hem Kez-Iban.

Later merkten Zellock en Yorpo Mon Julpa op in Doodnik's Café toen ook Jann Tosh en de Droids er binnenkwamen. Een gevecht brak uit waarin Jann werd geholpen door Jessica Meade, een vrouw met donkere huid, die Yorpo verdoofde. Zellock nam Jann, Kez-Iban en de droids echter gevangen en voerde hen mee naar zijn basis waar het gevaarlijke Nergon-14 werd gedolven.

Kleb Zellock.jpg

Kleb Zellock

Daar kwamen ze Sollag tegen die de Royal Scepter of Tammuz-an overhandigde aan Kez-Iban. Meteen verkreeg deze opnieuw zijn geheugen en bevestigde dat hij inderdaad Mon Julpa was, de rechtmatige Prince van Tammuz-an. Julpa vertelde dat Zatec-Cha, een valse vizier hem drogeerde en probeerde uit te schakelen.

Tijdens de ontsnapping uit de mijnen bleek dat ook Kleb Zellock met al zijn fortuin wou ontkomen nadat de mijnmachines te diep hadden gegraven en de Nergon-14 aders hadden geactiveerd. Yorpo werd achtergelaten door Kleb en met zijn hulp kon Jann en zijn nieuwe vrienden Kleb Zellock uitschakelen en hem overleveren aan de autoriteiten.

Mon Julpa bedankte zijn nieuwe bondgenoten en was van plan om naar Tammuz-an terug te keren.

Achter de schermenEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki