Wikia

Yodapedia

The Tragic Flute

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
The Tragic Flute
Elbo.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Ewoks

Seizoen:

2

Aflevering:

17

Schrijver:

Bob Carrau

Regie:

Raymond Jafelice

Uitzending:

November 15, 1986

Vorige:

Horville's Hut of Horrors

Volgende:

Just My Luck

Teebo Latara.jpg

Latara zoent Teebo

The Tragic Flute was de 17de aflevering in het 2de seizoen van Star Wars: Ewoks. De aflevering werd geschreven door Bob Carrau.

SynopsisEdit

Wanneer Kneesaa per ongeluk haar enkelband verliest in een meer, verschijnt King Elbo die Kneesaa mooiere sierraden aanbiedt. Kneesaa is echter eerlijk en wacht totdat Elbo de echte enkelband heeft getoond. Als beloning voor haar eerlijkheid schenkt Elbo drie juwelen aan Kneesaa.

Latara is uitbundig als ze dit hoort en wil dit zelf uittesten. Ze laat haar nieuwe fluit - die door Wicket en Teebo werd gemaakt - vallen in het water en wacht totdat Elbo verschijnt. In tegenstelling tot Kneesaa kan Latara niet weerstaan en zegt ze dat de kostbare fluiten die Elbo haar wil geven, ook van haar zijn. Elbo is boos en neemt Latara mee naar zijn Coral Castle onder water.

Wicket, Kneesaa en Teebo zijn net op tijd om te zien hoe Elbo onder water duikt. Teebo roept met zijn 'magie' een vis op die hen een grote zeepbel geeft waardoor de Ewoks naar het Coral Castle kunnen reizen.

In het Coral Castle kan Latara worden bevrijd van een inktvisachtig wezen maar de Ewoks lopen opnieuw in een val van Elbo. Elbo is een bewaker van eerlijkheid en beloont wezens die eerlijk zijn. Al wie valsspeelt, wordt gestraft. Omdat de Ewoks Latara willen redden, geeft Elbo Latara nog een laatste kans. Indien ze faalt zal Elbo niet alleen haar houden maar ook haar vrienden.

Latara moet in een schatkamer vol talloze gouden sierraden het kostbaarste object zien te vinden terwijl een rogachtig wezen staat te springen om Wicket en zijn vrienden op te eten. Per ongeluk stuit Latara op de fluit die door haar vrienden is gemaakt. Ze beseft dat deze simpele fluit het meest kostbare object is in de kamer. Ze is blij om haar vrienden terug te zien en kust Teebo vol op de mond. Teebo slaat helemaal tilt wanneer Latara hem kust.

Elbo houdt zijn woord en laat de Ewoks vrij.

DebuutEdit

PersonagesEdit

LocatiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki