Wikia

Yodapedia

The Wookiee Storybook

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
The Wookiee Storybook
Wookiee Storybook.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Patricia Wynne

Omslag:

Patricia Wynne

Informatie
Uitgever:

Random House

Uitgave:

Hardcover

Type:

Jeugdboek

Pagina's:

40

The Wookiee Storybook is een lees- en prentboek voor jongere lezers dat in 1979 verscheen in dezelfde reeks als The Mystery of the Rebellious Robot en The Maverick Moon. Het verhaal sluit aan bij de gebeurtenissen uit The Star Wars Holiday Special.

SynopsisEdit

Mallatobuck, Lumpawaroo en Attichitcuk wachten vol spanning op Chewbaccas terugkeer om zijn 200ste verjaardag te vieren. Mallatobuck probeert Chewbacca's favoriete dessert, Wasaka Berry Pudding te maken, maar beseft dat ze te weinig Wasaka Berries heeft. Enkel Chewbacca durft deze plukken in de Nother World die wordt bevolkt met gevaarlijke wezens.

Attichitcuk vertelt aan zijn kleinzoon een verhaal over Chewbacca's verleden en hoe hij en Han Solo een team waren geworden. Geïnspireerd door de daden van zijn vader, besluit Lumpawaroo om zelf achter de Wasaka Berries te gaan.

Lumpawaroo komt als snel in de problemen wanneer hij uitschuift en in een moeras terechtkomt in de Nether World. Mallatobuck realiseert zich wat er gaande is en contacteert Chewbacca in de Millennium Falcon. Chewbacca gaat zijn zoon achterna in een verkenningstoestel dat de Falcon vervoerde. Chewbacca redt zijn zoon uit het moeras maar is niet boos om hem. Alleen al door het te proberen, toonde Lumpawaroo zijn moed en dat was voor Chewbacca meer dan genoeg om trots te zijn op zijn zoon. Later op de avond volgde er een groot feest voor Chewbacca's verjaardag.

PersonagesEdit

AnderenEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki