Wikia

Yodapedia

Theelin

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Theelin
Theelin.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Subspecies:

Ja

Theelin waren een intelligent Near-Human species dat bijna uitgestorven was ten tijde van de New Order.

FysiologieEdit

De ‘zuivere’ Theelin waren bijna verdwenen ten tijde van de Galactic Civil War. Theelin waren in het algemeen Near-Humans van een gemiddelde grootte. Algemene kenmerken waren een fel gekleurde haardos en vlekken op de bleke huid. Sommige half-Theelin hadden hoorns aan de slapen van hun hoofd en hoeven in plaats van voeten.

CultuurEdit

Doordat Theelin zich moeilijk konden voortplanten – het embryo werd vaak beschadigd – zodat Theelin zich eigenlijk makkelijker konden voortplanten met Mensen. Deze ‘kruisbestuiving’ was echter onvoldoende om de Theelin populatie op peil te houden. Theelin konden zich ook voortplanten met andere Near-Human species.

Lang alvorens de Theelin met uitsterven bedreigd waren, functioneerden ze als een species die zowel het maken van tapijten en toneelstukken beheersten. De Theelin stonden ook bekend voor hun mooie muziekwerken. De meeste van deze teksten gingen echter over het uitsterven van hun volk. Vooral de Divas waren befaamd. De leden van deze vrouwelijke religieuze orde werden als één van de beste zangeressen beschouwd in heel het universum. Vele Theelin werden echter bij hun geboorte ‘Diva’ genoemd. Zo’n titel kon verschillende Crime Lords op een verkeerd been zetten, zeker wanneer bleek dat de ‘Diva’ totaal niet kon zingen.

GeschiedenisEdit

Rond 10 ABY waren er geen zuivere Theelin meer bekend. De kruisingen met Mensen en Near-Humans zette de tak van de Theelin voort. Ongeveer enkele miljoenen zuivere en gekruiste Theelin werden er nog aangetroffen rond 10 ABY.

Bekende Theelin kruisingenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki