Wikia

Yodapedia

Theomet Danlé

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Theomet Danlé
Theomet Danle.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens, Naboo

Geslacht:

Man

Lengte:

1,82 meter

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Overleden:

22 BBY

Titel/Rang:

Lieutenant

Functie:

Royal Palace Guard

Wapen:

S-5 Heavy Blaster Pistol

Vervoer:

J-Type Diplomatic Barge

Quote: "We’re making our final approach in to Coruscant."
-- Theomet Danlé

Theomet Danlé was een Royal Palace Guard Lieutenant die in 22 BBY Senator Amidala escorteerde naar Coruscant voor de belangrijke stemming over het Military Creation Act.

BiografieEdit

Theomet Danlé werd geboren in een familie die al meer dan acht generaties werkzaam was als mijnwerkers op de manen van Naboo. Omdat Theomet veelbelovende proeven aflegde in zijn jeugd, mocht hij de mijnen verlaten en zijn training starten om een Royal Palace Guard te worden. Theomet voelde zich eerst wat onwennig om de traditie in zijn familie op te geven maar ging er daarna met volle overtuiging tegenaan in Theed om onder andere zijn gezin in Kwilaan financieel te kunnen ondersteunen.

Tijdens de Separatist Crisis beleefde de Danlé familie moeilijke tijden. De toevlucht van vluchtelingen zorgde voor files aan de havens van Naboo waardoor de mijnwerkers moeilijker konden werken in optimale omstandigheden. De mijnwerkers betoogden tegen Queen Jamillia of tegen Senator Amidala. De familie hing nu volledig af van Theomet’s inkomen maar dat volstond niet om de mijnwerkers te onderhouden. Theomet’s grootvader overleed en dit deed Theomet nadenken over zijn trouw. Hij begon Jamillia ook in vraag te stellen, net als Amidala. Op een avond trok Theomet’s praat de aandacht van de Bounty Hunter Zam Wesell.

Wesell was vermomd als een journaliste en de dronken Theomet vertelde maar graag wat er op de agenda stond. Wesell beloofde om de hypocrisie op Naboo te publiceren maar dan moest ze de toegang krijgen tot de J-Type Diplomatic Barge om er afluisterapparatuur in te plaatsen. Theomet ging akkoord maar was uiteraard niet op de hoogte dat Zam Wesell een bom installeerde die zou afgaan wanneer het schip zou landen op Coruscant.

Theomet Danlé begeleidde Amidala op haar reis naar Coruscant en niets vermoedend verliet Danlé het schip. De bom doodde Theomet maar zijn fout had erger kunnen zijn indien de echte Amidala aan boord was geweest. Theomet had immers heel de tijd de Decoy Queen geëscorteerd.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki